خبرگزاری کار ایران

رئیس پارک علم و فناوری استان:

شرکت‌های دانش بنیان قزوین در جایگاه یازدهم کشور قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۰۷۶

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: شرکت‌های دانش بنیان قزوین در جایگاه یازدهم کشوری قرار دارد؛ اما باتوجه به ظرفیت‌های موجود، می‌تواند جزء پنج استان برتر در این زمینه باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مصطفی مافی در نشست کارگروه پژوهش و فناوری استان گفت: درحال حاضر تعداد واحدهای فنار و دانش بینان مستقر در پارک علم و فناوری قزوین، 121 مورد است که فعالیت آن‌ها برای 280 نفر اشتغالزایی کرده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین ادامه داد: باتوجه به صنعتی بودن استان، شرکت‌های دانش بنیان نیز بیشتر در زمینه تولید ماشین آلات صنعتی، مواد شیمیایی، شوینده‌ها و محصولات بهداشتی فعالیت داند و طی سال گذشته 88 میلیارد گردش مالی داشته‌اند.

وی ادامه داد: میزان فروش محصولات فناورانه 46 میلیارد و سهم صادرات واحدهای دانش بنیان نیز 595 هزار دلار است.

این مسئول عنوان کرد: طی سال جاری برای رفع نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی سه رخداد در زمینه صنایع شوینده، لوازم خانگی و گیربکس انجام می‌شود؛ همچنین تا کنون 9 موافقت نامه به ارزش 17 میلیارد با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شده است.

وی افزود: راه‌اندازی کارخانه نوآوری نیز با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در حال پیگیری است؛ همچنین ایجاد یک ناحیه فناوری نیز برای استان ضرورت دارد که نیازمند حمایت ویژه مسئولان است.

مافی اظهار کرد: تاکنون 220 محصول دانش بنیان با فناوری جدید توسط شرکت‌های دانش بنیان استان توسعه داده شده است؛ اما باتوجه به محدودیت فضا در پارک، درحال حاضر 50 شرکت دانش بنیان برای استقرار در پارک درخواست داده اما هنوزفضایی برای آن‌ها محقق نشده است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز