خبرگزاری کار ایران

یک لیتر از آب کشاورزی را به فولاد اختصاص نخواهیم داد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۰۷۱

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با اشاره به مخالفت برای تامین آب صنایع فولادی از طریق چاه های کشاورزی و پساب، افزود: شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با تغییر کاربری چاه کشاورزی به صنعتی برای تامین آب صنایع فولادی در تربت حیدریه مخالف است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد علایی در جلسه کمیته منابع و مصارف مشهد دشت پایدار با اشاره به اینکه مشهد ظرفیت جمعیت ۵ الی ۶ میلیونی را ندارد، اظهارکرد: با توجه به شرایط اقلیمی و خشکسالی استان (درسال آبی جاری) و تاکید کارگروه سازگاری با کم آبی استان مبنی بر کاهش کاشت محصول به کشاورزان، دولت در این زمینه می تواند به جبران خسارت ضرر کشاورزان کمک کند.

وی ضمن مخالفت برای تأمین آب صنایع فولادی از طریق چاه های کشاورزی و پساب، افزود:  شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با تغییر کاربری چاه کشاورزی به صنعتی برای تامین آب صنایع فولادی در تربت حیدریه مخالف است.

وی اذعان کرد: دو یا سه حلقه چاه در گذشته برای تامین آب صنایع فولاد تغییر کاربری داده شده است که با توسعه آن مخالف هستیم و حتی یک لیتر از آب کشاورزی به فولاد اختصاص نخواهیم داد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با اشاره به نحوه مصرف آب مجتمع فولاد تربت حیدریه اضافه کرد: طبق قراردادی که در گذشته منعقد شده، این مجتمع با استفاده از نظام آب باز چرخانی و پسآب شهر تربت حیدریه کار خود را آغاز می کند در صورتی که برای لغو این قرارداد تمام تلاشمان را می کنیم زیرا پساب تربت حیدریه باید به صورت تغذیه مصنوعی برای دشت های بی آبی که منحنی تراز آب با زاویه ۴۵ به پایین می رود اختصاص یابد.

علایی با بیان اینکه انتقال آب از کوه های هزارمسجد کمبود آب و فشار بر آبخوان غرب مشهد را کمتر  می‌کند، ادامه داد: آخرین طرحی که در مورد انتقال آب از کوه های هزار مسجد تصویب شده، آب در ۴ کیلومتری مرز حرکت می کند یعنی پس از تحویل حق آبه کشاورزان منطقه و کشور همسایه مازاد آب به مشهد منتقل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حساسیت شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در مورد مطالعات زیست محیطی پروژه انتقال آب از کوه‌های هزارمسجد بسیار بالا است، گفت: آبی که از مرزمنتقل شود هیچ مشکلی برای کشاورز ندارد زیرا در فصل پرآب از آخر آذر تا شروع فصل آبیاری ( اول اردیبهشت) این حق آبه منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز