خبرگزاری کار ایران

سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی استان:

نوسازی ناوگان آمبولانس‌های مرکزی 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۰۵۰

سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نوسازی ناوگان آمبولانس‌های 115 استان به 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد پروهان افزود: در سال جاری تنها 10 میلیارد ریال برای نوسازی آمبولانس‌های استان تخصیص یافته که این میزان نیز با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی محقق شده است.

وی ادامه داد: تورم های موجود باعث شده تا اعتبار لازم برای خرید آمبولانس روز به روز افزایش یابد و جریان خرید آمبولانس‌های جدید و نوسازی ناوگان آن را با کندی مواجه کند.

سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: 53 دستگاه آمبولانس در 42 پایگاه شهری و جاده‌ای استان به حادثه‌دیدگان خدمات ارائه می‌کنند.

پروهان تصریح کرد: از تعداد 53 دستگاه آمبولانس موجود در استان مرکزی، 19 دستگاه از این آمبولانس‌ها فرسوده هستند و باید جایگزین شوند. همچنین 9 دستگاه آمبولانس اورژانس 115 استان مرکزی به علت شدت آسیب از چرخه ارائه خدمات درمانی خارج شده‌اند.

وی بیان داشت: طبق آمایش سرزمین استان مرکزی، باید 10 پایگاه امدادی در استان ایجاد شود که این شاخص در استان مرکزی با کندی مواجه است و باید با تمام توان برای ساخت و تامین تجهیزات آن آمادگی ایجاد کرد.

سرپرست مرکز اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: در حال حاضر 58 پایگاه اورژانس زمینی، یک پایگاه هوایی و 5 پایگاه اورژانس موتوری در استان مرکزی خدمات‌رسانی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز