خبرگزاری کار ایران

مدیرکل روابط عمومی استانداری فارس خبر داد؛

حل قانونی مشکل جراید استان در حوزه مالیاتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۰۳۳

مدیرکل روابط عمومی استانداری فارس از حل قانونی مشکل جراید استان در حوزه مالیاتی خبر داد و گفت: رسانه‌ها در خط مقدم جنگ نرم قرار دارند و سیاست ما حمایت قانونی از آنها است.

به گزارش ایلنا، هادی بستام با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور معاون اقتصادی استاندار فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور مالیاتی استان و مدیران جراید در استانداری فارس، به خبرنگاران گفت: یکی از موضوعاتی که در هفته‌های اخیر برای روزنامه‌های محلی استان فارس باعث ایجاد دغدغه فکری شده بود به موضوع پرداخت مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده باز می‌گردد.  

او افزود: بر اساس بند "ل"ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم فعالیت‌های انتشاراتی و مطبوعاتی و قرآنی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های ذی ربط، فرهنگی و هنری که به موجب مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت انجام فعالیت‌های موضوع همان مجوز انجام می‌شود، به شرط تسلیم اظهارنامه مالیاتی و انجام تکالیف قانونی در موعد مقرر، معاف است و امور مالیاتی با اجرای تمهیداتی در اجرای این قانون همکاری می‌کند.

بستام در ادامه از دستور ویژه و پیگیری معاون اقتصادی استاندار فارس برای حل قانونی مشکل جراید مکتوب فارس در حوزه مالیاتی خبر داد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده اداره کل امور مالیاتی نماینده ویژه‌ای برای راهنمایی و پیگیری این موضوع تا قبل از پایان سال مالی اختصاص می‌دهد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس در بخش دیگری از سخنانش در مورد مالیات بر ارزش افزوده خاطرنشان کرد: طبق ماده ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده کتاب، مطبوعات، دفاتر تحریر و انواع کاغذ چاپ، تحریر و مطبوعات معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند و می‌توانیم با برگزاری کارگاه ‌های اموزشی مالیاتی روزنامه‌ها را در صنوف فعالان فرهنگی از شرایط و نحوه استفاده از معافیت‌های مالیاتی مطلع و بهره مند کنیم.

بستام در ادامه از نگاه ویژه مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به منظور حل مشکل مالیاتی جراید مکتوب خبر داد و گفت: در هفته جاری با آمادگی کامل اداره کل امور مالیاتی فارس برای سرپرستان و مدیران مالی ۸ روزنامه استان دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود تا موضوع مالیات بر ارزش افزوده آنها نیز با رعایت قوانین مربوطه و همراهی و همکاری بیش از پیش امور مالیاتی استان حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز