خبرگزاری کار ایران

آغاز کشت گندم در زمین های زراعی قصرشیرین

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۰۳۱

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: کشت گندم پاییزه در سطح ۱۳هزار و ۲۸۰هکتار از زمین‌های کشاورزی دیم و آبی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مراد محمودیان فرد افزود: از مجموع زمین های زراعی اختصاص یافته برای کشت گندم امسال ۱۰ هزار هکتار دیم و سه هزار و ۲۸۰هکتار آبی است.

وی اظهار داشت: برابر ابلاغ جهش تولید در دیم زارها سهمیه این شهرستان برای بیمه و مکانیزاسیون و کود تقویتی مجانی ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار است که تاکنون یک هزار و ۲۳۶ هکتار آن زیرکشت رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: ۱۸ نفر از کارشناسان ستادی و مراکز نصرآباد، الوند و سومار در شهرستان بر نحوه عملیات کاشت محصول گندم در مراکز جهاد کشاورزی الوند، نصرآباد و سومار نظارت دارند.

محمودیان فرد ادامه داد: ارقام گندم کشت شده شامل دهدشت، کوهدشت، کریم، آفتاب و قابوس است که باتوجه به اهمیت موضوع کاشت محصولات زراعی پاییزه، عملیات نظارت بر این واحدها به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود.

وی همچنین از توزیع ۴۹ هزار کیلوگرم کود فسفاته، ۶۹۳هزار و ۵۰۰کیلوگرم کود ازت، ۱۰ تن فسفات الی و ۱۷ تن سولفات خبر داد.

وی گفت: همچنین تا امروز ۴۷۰تن بذر اصلاح شده گندم بین کشاورزان توزیع شده که از این میزان ۲۷۰ تن بذر دیم و ۲۰۰ تن بذر آبی است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود با بارندگی های مناسب ۲۰ هزار تن محصول گندم از مزارع شهرستان قصرشیرین برداشت شود.

پارسال در قصرشیرین از سطح ۱۴ هزار هکتار  از مزارع گندم و آبی این شهرستان در مجموع هشت هزار تن گندم برداشت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز