خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین:

شهرداری قزوین به مناسب سازی معابر شهری توجه ویژه خواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۰۱۵

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین حل مشکلات شهری جامعه معلولان را از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری دانست و گفت: شهرداری قزوین نگاه ویژه‌ای به مناسب‌سازی معابر و طراحی ساختمان‌های عمومی برای آسیب‌مندان، ناتوانان جسمی و سالمندان دارد، چراکه مدیریت شهری اعتقاد دارد شهری که نتواند به همه اقشار جامعه خدمات ارائه دهد خود معلول است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین، کیومرث فدائی‌فر با گرامیداشت  12 آذر، روز جهانی معلولان  افزود: مناسب‌سازی معابر اصلی شهر قزوین برای افراد کم‌توان جسمی و حرکتی نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارد و این مهم از طریق بازدیدهای دوره‌ای به همراه نماینده کانون معلولین توانای قزوین در حال انجام است.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین با تصریح اینکه شهرداری قزوین نگاه ویژه‌ای به مناسب‌سازی معابر و طراحی ساختمان‌های عمومی برای آسیب‌مندان، ناتوانان جسمی و سالمندان دارد، گفت: در این راستا شهرداری اقدامات شاخصی در راستای مناسب‌سازی معابر عمومی و فضاهای شهری به منظور سهولت دسترسی آسیب‌مندان، ناتوانان جسمی و سالمندان در دستور کار شهرداری قرار دارد که در حال انجام است.

وی در ادامه تاکید کرد: طراحی ساختمان‌های عمومی بر اساس ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای آسیب‌مندان، ناتوانان جسمی و سالمندان الزامی است و این مهم با نظارت دقیق در حال انجام است.

این مسئول با بیان اینکه صدور پایانکار ساختمان‌های عمومی بر اساس رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای آسیب‌مندان، ناتوانان جسمی و سالمندان است، افزود: به مناطق سه‌گانه شهرداری ابلاغ شده است تا صدور پایانکار ساختمان‌های عمومی منوط به رعایت قوانین و ضوابط شهرسازی و معماری برای آسیب‌مندان و ناتوانان جسمی و سالمندان باشد.

وی اضافه کرد: بازدیدهای دوره‎ای از ساختمان‌های بلندمرتبه و خاص از جمله اداری، تفریحی، تجاری جهت رعایت ضوابط مناسب سازی معلولان به طور جدی در حال انجام است.

فدائی‌فر بیان کرد: در سال جاری از پروژه‎های ساختمان شورای حل اختلاف، برج‌های ونوس، پاساژ مسعود، پارکینگ شهید انصاری، کارونسرای پنبه، پاساژ علوی، مجتمع خلیج فارس و پارکینگ معراج در راستای اجرای مبحث سوم مقررات ملی ساختمان (ایمنی و حریق) و رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری با محوریت مناسب‌سازی محیط برای آسیب‌مندان، معلولان و سالمندان بازدید صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ساختمان‌هایی که یکی از انواع خدمات عمومی را در اختیار افراد جامعه قرار می‌دهند باید ضوابط کلی طراحی ساختمان‌های عمومی برای معلولین را رعایت کنند، تاکید کرد: صدور پایان کار ساختمان‌ها منوط به اجرای چک لیست‌های مربوط به مناسب سازی است و امید است که در سال های آینده با این اقدامات، شاهد مناسب‌سازی ساختمان های عمومی، دولتی و مسکونی برای معلولان و سالمندان باشیم.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: شهرداری قزوین به هنگام صدور مجوزهای ساخت و ساز اماکن مسکونی، تجاری و یا اداری در سطح شهر و مناطق منفصل شهری، تامین امکانات، مناسب سازی و دسترس پذیری معلولان را مورد توجه قرار می دهد.

وی اظهار کرد: اقدامات مدیریت شهری در راستای مناسب‌سازی فضاهای شهری برای افراد کم‌توان جسمی، حرکتی و آسیب‌پذیر در مقایسه با سایر شهرها از جایگاه مناسب‌تری برخوردار است.

این مسئول افزود: با توجه به اقدامات اخیر مدیریت شهری برای مناسب‌سازی محیط شهری و ادامه اقدامات در حال انجام در این راستا، وضعیت شهر قزوین در سال های آینده بهتر خواهد شد و تغییرات زیادی در محیط شهری اتفاق خواهد افتاد.

معاون شهردار قزوین تاکید کرد: مدیریت شهری قزوین در انجام همه پروژه‌های شهری از نظرات کارشناسی مشاور که خود نیز روشندل است، استفاده می‌کند و این مهم در راستای تحقق اهداف مناسب‌سازی محیط شهری برای افراد کم‌توان جسمی، حرکتی و آسیب‌پذیر بسیار تاثیرگذار است.

فدائی‌فر تصریح کرد: همه اهداف و دغدغه مدیریت شهری این است که بتواند خدمات شایسته ای به افراد کم‌توان جسمی و حرکتی و آسیب‌پذیر ارائه کند و در این راستا در حال حرکت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز