خبرگزاری کار ایران

امیکرون نسبت به سویه دلتای کرونا راحت تر منتقل می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۰۱۲

رئیس اداره پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزایش موارد بستری به دلیل امیکرون نشان می دهد این سویه نسبت به دلتا انتقال راحت‌تری دارد.

به گزارش ایلنا از مشهد، زهرا نهبندانی گفت: تاکنون داده‌های موجود افزایش موارد بستری در آفریقا را نشان داده‌اند که برخی از اپیدمیولوژیست‌ها آن را به دلیل افزایش بروز بیماری می‌دانند.

وی گفت: در ۲۶ نوامبر یعنی ۵ آذرماه امسال سویه‌ای به نام ۵۲۹.۱۱.B به نام Omicron نامگذاری و توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) معرفی شد که این ویروس قابلیت انتشار بیشتری نسبت به سایر سویه ها مثل دلتا دارد، هر چند که هنوز نتایج مطالعات اپیدمیولوژیک کافی نیست، اما به دلیل روند رو به افزایش ابتلا به آن در آفریقا چنین گمانی می‌رود.

رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هنوز شواهدی مبنی بر بروز بیماری شدیدتر ناشی از این سویه  نسبت به سایر سویه ها کافی نیست؛ تاکنون داده‌های موجودافزایش موارد بستری در آفریقا را نشان داده‌اند که برخی از اپیدمیولوژیست‌ها آن را به دلیل افزایش بروز بیماری می‌دانند.

نهبندانی با بیان اینکه مواردی از ابتلاء نوع خفیف در سنین پایین و جوانان گزارش شده است، گفت: مطالعات اولیه نشان داده است که فردی که قبلا مبتلا به کووید با سایر واریانت‌ها شده بود به این سویه  هم مبتلا شده است.

رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تست‌های تشخیصی تست PCR می‌تواند این واریانت را تشخیص دهد، گفت: برای کنترل سویه جدید بیماری کرونا تقویت نظام مراقبت، کنترل مبادی ورودی و اقدامات تشخیصی و قرنطینه برای مسافران از مناطقی که بیماری گزارش شده و ادامه روند و گسترش پوشش واکسیناسیون توصیه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز