خبرگزاری کار ایران

مدیر کل محیط زیست استان خبر داد:

جراحت شدید محیط بانان در منطقه حفاظت شده سیرخون خواف/ حال یک نفر وخیم است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۹۹۰

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: محیط بان و همیار محیط بان حفاظت محیط زیست خواف در منطقه حفاظت شده سیرخون خواف به شدت زخمی شدند.

به گزارش ایلنا از مشهد، تورج همتی گفت: روز گذشته در گزارشی مبنی بر حضور شکارچیان غیر مجاز شکار و صید گونه در حال انقراض هوبره و تله گذاری جهت زنده گیری، در منطقه حفاظت شده سیرخون خواف محیط بانان بلافاصله به منطقه اعزام شدند.

وی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست  خواف به همراه عبدالاحد سربوزی همیار محیط بان دلسوز و پرتلاش منطقه حفاظت شده سیرخون، سریعا منطقه را مورد پایش و بررسی قرار دادند که پس از گشت و کنترل و رج زنی، موفق به کشف تله‌های کار گذاشته شده در رج‌های داخل منطقه که جهت زنده گیری گونه ارزشمند و در حال انقراض هوبره بوده، شدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مأمورین اجرایی حفاظت محیط زیست در همین حین با توجه به امکان حضور شکارچیان غیر مجاز در منطقه، در کمین برای شکارچیان غیر مجاز می‌نشینند و پس از چند دقیقه انتظار متوجه حضور یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین در آن محدوده می‌شوند که متخلفین به محض مشاهده حضور مامورین در رج‌ها و با توجه به پوشش تاغ زاری منطقه خود را از دید مامورین مخفی کرده و از محل متواری شدند.

همتی گفت: محیط بان و همیار محیط بان منطقه با توجه به اطلاع از وجود تله‌های دیگر در منطقه به پایش خود ادامه داده که در حین ماموریت، متاسفانه همیار محیط بان عبدالاحد سربوزی با توجه به فراز و نشیب‌ها و ناهمواری‌های منطقه از موتور سیکلت به پایین پرت شده و از ناحیه سر جراحات شدیدی به وی وارد می‌شود در همین حین محیط بان حمید رضا عظیم پور پس از مشاهده گرد و خاک سریعا قصد رساندن خود به مصدوم را داشته که خود هم متاسفانه چندین متر عقب‌تر از موتور سیکلت به زمین پرت شده و او هم مصدوم می‌شود.

وی گفت: مصدومین هم اکنون در بیمارستان  تربت حیدریه تحت مداوا بوده و با توجه به ضربه و جراحات وارد شده به همیار محیط بان عبدالاحد سربوزی، او هم اکنون در آی سی یو بیمارستان بستری بوده وحال وی به شدت وخیم اعلام شده است؛ محیط بان حمید رضا عظیم پور با درمان سرپایی از بیمارستان مرخص شده و حال عمومی وی خوب و رو به بهبودی گزارش شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هم اکنون تحقیقات برای دستگیری متخلفین شکار و صید این گونه ارزشمند ادامه دارد؛ حافظان طبیعت در اوج مظلومیت و از خود گذشتگی سعی در حفاظت و حراست از این موهبت الهی و این ثروت ملی و بشری دارند و اینگونه در این راه از جان خود مایه می‌گذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز