خبرگزاری کار ایران

افزایش 300 درصدی تعداد روزهای ناسالم هوا در اراک

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۹۸۹

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل محیط زیست استان مرکزی گفت: تعداد روزهای ناسالم هوا در اراک از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 300 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محرابیان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون شمار روزهای ناسالم هوا در اراک به 121 روز رسیده است، این در حالی است که در بازه زمانی مشابه سال گذشته حدود 40 روز ناسالم به ثبت رسیده بود.

وی ادامه داد: آلاینده مسئول در این مدت، بیشتر ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بوده، اما آلاینده‌های گازی نیز نسبت به سنوات گذشته از افزایش چشمگیری برخوردار بودند که این موضوع نگرانی‌ها را دوچندان کرده است.

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: تجربه سال‌های گذشته نشان داده که شمار روزهای ناسالم هوا در اراک در نیمه دوم سال و به ویژه در فصول سرد سال بیشتر است. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود حجم و تعداد آلاینده‌ها افزایش یابد.

محرابیان با اشاره به اینکه افزایش روزهای ناسالم زنگ خطر برای سلامت مردم است و مسئولان باید با نگاهی متعهدانه برای رفع نگرانی‌ها در این راستا گام بردارند، تصریح کرد: در این شرایط انتشار می رود واحدهای صنعتی و تولیدی استان مرکزی برای کاهش آلودگی هوا به تعهدات زیست محیطی خود پایبند باشند.

وی بیان داشت: اراک یکی از 8 کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون 121 روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز