خبرگزاری کار ایران

گفت وگوی خبرنگار ایلنا با دو گردشگر طبیعت :

​روزمزد کارگری می‌کنیم و ایران را با عشق می‌گردیم/رها بودن‌مان را با هیچ چیز عوض نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۹۷۲

دو رفیق ایرانگرد نزدیک به پنج سال است که به بیش از ۲۵ استان کشور سفر کردند و می گویند با پول روزمزد کارگری به نقاط مختلف ایران سفر می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، خیلی‌ها سفر و گردش را دوست دارند و یا می گویند عاشقش هستند اما کمتر کسی است که تمام زندگیش در سفر باشد و به دور از تمام دل مشغولی های روزمره فقط و فقط به جاده و سفر و مقصد های تازه فکر کند. 

دو رفیق حدود پنج سال است ایرانگردی می‌کنند، پر از انرژی بوده و با دیدی متفاوت نسبت به سفر و ایرانگردی که مدتی است با شعار « بگردیم‌ و نیکی کنیم » راهی جاده‌ها شده‌اند و در مسیرشان به هرجا که رسیده‌اند در نقش سفیران صلح و عشق در قلب ایرانیان جای گرفته‌اند. 

عارف طحان و آراد پیروان دو رفیقی هستند که رویاهای گذشته‌شان را به واقعیت تبدیل کرده‌اند و معتقدند در لحظه، برای خودشان و رها و آزاد زندگی می کنند. می گویند بهای این آزادی را پرداخته اند و با سختی های زیادی دست و پنجه نرم کرده اند.

به گفته طحان  کابوس‌شان این است که در جای خودشان ثابت بمانند و پای بند شوند: رها بودن‌مان را با هیچ چیز  عوض نمی کنیم و لحظه ای هم از آن پشیمان نشده ایم. تنها حسرت‌مان  این است که چرا زودتر شروع نکردیم.

آراد درباره چگونگی شکل‌گیری رفاقت و آغاز این هدف مهم یعنی ایرانگردی به خبرنگار ایلنا گفت: من‌ و عارف در یک‌ تور گردشگری باهم‌ آشنا شدیم و سفر برای ما دو نفر عشق است؛ هدفمان زندگی در سفر است و امیدواریم بزودی پس از تکمیل ایرانگردی هایمان جهانگردی را آغاز کنیم و سفیران خوبی برای فرهنگ و ارزش های والای کشورمان باشیم.

وی در خصوص اینکه به کدام نقطه کشور علاقه بیشتری برای سفر دارند ادامه داد: من اصالتا اهل استان مازندران و شهر ورزشی قائمشهر هستم و عارف هم‌ اصالتا اهل اهواز و استان خوزستان است ؛ حقیقتا ما واقعا نمی‌توانیم به شکل گزینشی به ایران نگاه کنیم زیرا همه جای کشور برای ما تازگی دارد و واقعا زیبایی های منحصر به فردی دارد .

طحان هم با اشاره به سفر به شوشتر و سازه های آبی آن که قدمت طولانی دارد افزود:  شهر شوشتر قدمت تاریخی زیادی دارد و در آن تلاقی طبیعت و تاریخ را شاهد هستیم و پیش از هر چیز باید اشاره کنیم که سازه های آبی شوشتر دارای قدمتی بسیار غنی هستند و ساخت آنها به دوران هخامنشیان باز می‌گردد. سازه های آبی شوشتر را باید یکی دیگر از افتخارات ایرانیان دانست که از گذشته به یادگار مانده است. این اثر تاریخی که حتی در یونسکو نیز به ثبت رسیده و از آن به عنوان میراث جهانی سازه‌های آبی شوشتر یاد می‌کنند با توجه به علم مهندسی و ابزارآلات آن زمان، واقعا یک پدیده بسیار عجیب است.

وی بیان کرد: جالب است بدانید که شهر شوشتر، دارای پیشینه‌ای هزاران ساله است و قدمت آن به دوران پارینه سنگی و پیش از تاریخ باز می‌گردد. دلیل رونق همیشگی شوشتر در تاریخ، مجاورت آن با رودخانه خروشان کارون بوده است. از طرفی نزدیکی با معبد چغازنبیل، این شهر را میان ایلامیان بسیار معتبر کرده بود. همه این دلایل باعث شدند تا اولین تمدن‌های ایرانی، در شوشتر شکل بگیرند. 

این ایرانگرد جوان تصریح کرد: اولین سنگ سازه های آبی شوشتر به دست کوروش کبیر بنا شد. دوران هخامنشی را می‌توان نقطه اوج تمدن، هنر و علم ایرانیان دانست. آنها با یک مهندسی بسیار دقیق، این سازه صنعتی و آبی را ساختند تا بتوانند بر طبیعت چیره شوند .

وی گفت: حقیقتا با شروع بحران کرونا در دنیا و کمرنگ شدن سفرها، بسیاری از گردشگران، اهل سفرها، اقامتگاه های بومگردی،  هتل ها، آژانس های مسافرتی و تور لیدرها ضررهای هنگفتی را تحمل کردند و به نوعی کسب و کار آنها تحت الشعاع قرار گرفته است، ما در اینجا به عنوان برادران ایرانگرد به نمایندگی از همه جامعه بزرگ گردشگری کشور از وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور تقاضامندیم که با همفکری با صاحب نظران این حوزه، فکر چاره ای برای آینده شغلی آنان انجام دهند .

طحان درباره نحوه هزینه سفرها، ادامه داد: ما لوکس سفر نمی‌کنیم و عمدتا سفرهای کمپی داریم و در چادر شخصی و امکاناتی که در کوله پشتی خود داریم اموراتمان را می‌گذرانیم. 

آراد هم با اشاره به اینکه ما تقریبا نود درصد کشور که حدود ۲۵ استان بوده را به شکل کامل طبیعتی، تاریخی و شهرگردی گشته‌ایم ، گفت:  امیدواریم بزودی و در کنار هم بتوانیم کل کشور و سپس جهان‌ را بگردیم، ما سفر ارزان می‌رویم و عمدتا بخاطر شرایطی که داریم و همیشه در سفریم، شغل های روزمزدی و کارگری با درآمد کمتر را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: سبک سفر ما یک سبک سفر ارزان است که بسیاری از گردشگران در سطح جهانی هم آن را دنبال می‌کنند به نام سفر های بکپکری و هیچهایکی که در این نوع سفر که در ایران به نام مرامی سفر کردن ترجمه شده بسیاری از هزینه های ما هم کم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز