خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز در گفت و گو با ایلنا:

شیراز در اجرای پروژه های تفریحی فقیر است/تمرکز بر پروژه‌های گردشگری در حد حرف است/ با اخذ عوارض نمی‌توان پروژه‌های تفریحی احداث کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۸۰۳

رئیس کمسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه شیراز در پروژه‌های تفریحی فقیر است، گفت: در حال حاضر پروژه‌ها به سختی آغاز و بدون سرانجام رها می شوند و این موضوع نیاز به یک هم صدایی بین ارکان استان خصوصا شورا و شهرداری دارد.

محمد فرخ زاده در گفت و گو با ایلنا با تاکید بر اینکه با انتقاد کردن مشکلات موجود شهری حل نمی شود، افزود: باید با هموار کردن مسیر سرمایه گذاران و مشارکت کنندگان در  پروژه ها برای آنها انگیزه مضاعفی ایجاد کرد.

به گفته وی در حال حاضر در بحث سرمایه گذاری با مشکلاتی مواجه هستیم. اول کسانی که خود را سرمایه گذار معرفی می‌کنند و لیکن نهایتا یا سرمایه ندارند یا واسطه هستند و یا ریسک نمی کنند و ارتباطات و امکانات لازم را ندارند و مشکل دوم فرایند های طولانی اداری، شرایط نامناسب و‌ سود کم برای سرمایه گذاران و برچسب ها و... هستند.

تمرکز بر پروژه‌های گردشگری و تفریحی تنها در حد حرف است

این عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: تمرکز بر پروژه‌های گردشگری و تفریحی تا کنون بیشتر در حرف بوده و تا عمل فاصله زیادی دارد.

فرخ زاده ادامه داد: علاوه بر ضعف در فراخوان پروژه‌های تفریحی و هیجانی مشکلات دیگری در تحویل دهی، بهره برداری، نگهداری و جذب مخاطب و بازاریابی نیز وجود دارد.

عضو کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه هم اکنون شورا به اجرای طرح  شهربازی  ورود کرده است، گفت: مهلت یک‌ ماهه به شهرداری داده ایم تا بسته فراخوان، مجوزهای لازم و جانمایی شهربازی را در دو مقیاس بزرگ در بوستان طبیعت و شهربازی کوچک مقیاس پارک آزادی را آماده و به شورا بیاورد.

رئیس کمسیون گردشگری شورای شهر شیراز افزود: با این حال و در روزهای اخیر هم با چند سرمایه گذار صحبت کردیم و برداشت بنده این شد که به‌رغم حرارت در کلام و ابراز علاقه مندی، صحبت ها در حد حرف باقی خواهد ماند.

 با اخذ عوارض نمی توان پروژه های تفریحی احداث کرد

فرخ زاده ادامه داد: از طرفی شهرداری وضعیت مالی خوبی ندارد و پروژه‌های پر هزینه مثل پروژه‌های تفریحی موثر منابع بزرگی می خواهد که با دریافت عوارض و روش های فعلی قابل انجام پذیر نیست.

وی در ادامه اضافه کرد: برخی از پروژه های تفریحی مانند پارک آبی شیراز به‌رغم نام گرفتن به عنوان پروژه سرمایه گذاری هیچ قرابتی با روش های سرمایه گذاری نداشته و ندارد و‌ نیاز به تصحیح فرآیند برای این پروژه و پروژه های مشابه در آینده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز