خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی استان خبر داد؛

پیش بینی بارش برف در برخی مناطق استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۷۱۱

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به استان قزوین، امروز و فردا شاهد بارش برف و باران در استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مریم بهروزی با اعلام این خبر گفت: از امروز تا صبح فردا در برخی ساعات، شاهد بارش باران و برف، رگبار، رعد و برق، وزش باد‌های شدید شمالی و ریزش تگرگ در برخی از مناطق استان خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی استان قزوین خاطرنشان کرد: با سرد شدن هوا و وزش باد‌های شمالی، بارش‌ها به صورت برف و باران خواهد بود و در نواحی کوهستانی، سردسیر و گردنه‌های استان، کولاک برف پیش بینی می‌شود.

بهروزی تصریح کرد: بر اساس هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی استان قزوین، در مدت زمان حضور این سامانه بارشی کوتاه مدت، لغزندگی جاده ها، کاهش دید افقی، خسارت به تأسیسات در اثر وزش باد، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها هم پیش بینی شده است.

او افزود: با بارش برف و وزش باد‌های شمالی، در گردنه‌های استان قزوین، شاهد پدیده کولاک خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی استان قزوین تأکید کرد: در برخی از مناطق، احتمال وقوع رعد و برق وجود دارد و از هم استانی‌ها می‌خواهیم از صعود به ارتفاعات و اتراق کردن در کنار رودخانه ها، خودداری کنند.

او افزود: رانندگان هنگام تردد در راه‌های مواصلاتی، به ویژه در نواحی کوهستانی، حتماً زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

بهروزی گفت: از فردا به تدریج وضعیت جوی در استان قزوین جنوبی و پیش بینی می شود  تا ظهر یکشنبه وضعیت جوی در استان قزوین پایدار باشد و شاهد آسمانی صاف و آفتابی باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز