خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

تکمیل پروژه تالار مرکزی شهرهمدان نیازمند 200 میلیارد تومان اعتبار است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۶۷۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: فعال کردن پروژه راکد تالار شهر همدان و تکمیل آن نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش ایلنا ازهمدان، احمدرضا احسانی روز جمعه در جریان سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همدان و بازدید از پروژه های فرهنگی، هنری استان، افزود: احداث پروژه تالار مرکزی شهر همدان سال ۸۸ و در سفر رییس جمهوری وقت مصوب شد که هم چنان نیمه کاره است.

وی اظهار داشت: سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در مرحله اولیه برای اجرای این پروژه هزینه می شود و پس از آن طرح راکد مانده است.

وی به اشاره به تعطیلی ۱۲ ساله این پروژه، گفت: سال گذشته چهار طرح مشابه مراکز استان ها با بهره گیری از اعتبارات گلوبال به بهره برداری رسید و بدان معناست که هر ساله پنج تا ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات استان همدان در سایر استان ها هزینه شده است.

به گفته وی، این سالن به مساحت یک هکتار با ظرفیت ۹۷۰ صندلی درحال احداث است که اسفند سال گذشته ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آن جذب شد و به تازگی این طرح به پیمان رفته و چند روز دیگر نقشه جدید ارائه می شود.

وی افزود: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح ۲۰۰ میلیارد تومان است که برای به پیمان و مناقصه گذاشتن آن نیازمند اختصاص ۳۰ درصد اعتبار موردنظر است. 

نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز دراین بازدید گفت: چنانچه ۱۰ درصد از اعتبار مورد نیاز این طرح تامین شود پیمانکار آن می تواند طرح را ۵۰ درصد پیشرفت دهد.

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: وضعیت اجرایی سه پروژه فرهنگی همدان شامل موزه هنرهای معاصر، پردیس سینمایی  و تالار فرهنگی از مناسبی نیست. 

به گفته وی، با راه اندازی این طرح ها استان همدان به مرکز انیمیشن کشور تبدیل می شود.  

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح جمعه در جریان سفر به همدان از روند اجرا و پیشرفت فیزیکی پروژه «موزه هنرهای معاصر» استان بازدید و از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسریع و تکمیل این پروژه خبر داد.

محمدمهدی اسماعیلی به همراه علیرضا قاسمی فرزاد استاندار و حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی از پروژه های در حال احداث موزه هنرهای معاصر و تالار بزرگ شهر همدان(مرکز همایشها) بازدید و برای تسریع در اجرای عملیات عمرانی این دو طرح اثرگذار فرهنگی دستوراتی صادر کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز