خبرگزاری کار ایران

فرماندار اردبیل خواستار شد؛

استفاده از ظرفیت معلولان و مددجویان بهزیستی برای ایجاد اشتغال در واحدهای تولیدی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۵۶۷

فرماندار اردبیل خواستار ایجاد اشتغال برای معلولان و مددجویان بهزیستی در واحدهای تولیدی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود امامی‌یگانه بعد از ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت روز جهانی معلولان در اردبیل برگزار شد با اشاره به مشارکت خوب خیرین به نیازمندان و افراد تحت پوشش بهزیستی اظهار داشت: خیرین به دلیل احساس تکلیف و حس انسان دوستی که دارند از آغاز سال جاری تاکنون 190 میلیارد ریال به بهزیستی استان کمک کرده‌اند.

وی بر ضرورت ترویج حمایت از معلولان و افراد تحت پوشش بهزیستی تاکید کرد و افزود: در کنار حمایت‌های مردمی، اعتبارات دولتی نیز به بهزیستی ارائه می شود اما این اعتبارات جوابگوی نیازهای جامعه معلولان نبوده که در این خصوص لازم است مشارکت‌های مردمی بیش از پیش تقویت شود.

فرماندار اردبیل خواستار بکارگیری معلولان و مددجویان بهزیستی در واحدهای تولیدی شد و گفت: معلولان دارای توانمندی‌های بسیاری هستند که کارخانه‌داران نباید از پتانسیل آنان غافل باشند. ایجاد اشتغال برای مددجویان بهزیستی گامی مهم در توانمندسازی و رفع مشکلات آنان است.

امامی‌یگانه بهسازی اماکن عمومی در جهت تسهیل تردد معلولان را امری ضروری دانست و گفت: در این خصوص بهتر است با خود معلولان نیز مشاوره‌های لازم انجام شود تا اقدامات بهسازی هدفمند صورت گیرد. شهرداری و اعضای شورای شهر باید برای ساخت شهری ایده‌آل براری زندگی معلولان بیش از پیش تلاش کنند.

وی گفت: در استان اردبیل 38 هزار فرد دارای معلولیت وجود دارد که از این تعداد 24 هزار نفر سازماندهی شده و دارای پرونده معلولیت می‌باشند. این خانواده بزرگ دارای مشکلات عدیده‌ای می باشند که فراهم نبودن زیرساخت‌های شهری برای عبور و مرور آسان یکی از مهم‌ترین مشکلات آنان است.

 

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز