خبرگزاری کار ایران

طی دو ماه گذشته؛

دو میلیون و 935 هزار لیتر سوخت در بخش کشاورزی قزوین توزیع شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۵۵۳

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بیش از ۲ میلیون و ۹۳۵ هزار لیتر سوخت واحدها و ماشین آلات کشاورزی در ۲ ماهه پاییز سال جاری در این استان توزیع شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، سید ابوطالب مهدویان با اعلام این خبر افزود: این میزان سوخت مربوط به ماه‌های مهر و آبان سال جاری بوده که بین 6 شهرستان استان قزوین توزیع شده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: از ابتدای سال زراعی جاری (دو ماهه مهر و آبان)، بیشترین سوخت مصرفی در بین شهرستان‌های استان قزوین را آبیک با یک‌میلیون و 24 هزار لیتر و کمترین میزان مصرف سوخت را شهرستان آوج با 18 هزار لیتر به خود اختصاص داده‌ است.

مهدویان در ادامه به آمار هشت ماهه توزیع سوخت بخش کشاورزی این استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 35 میلیون و 401 هزار لیتر سوخت برای استفاده در واحدهای مختلف و ماشین آلات بخش کشاورزی این استان توزیع شده است.

این مسئول تصریح کرد: سوخت توزیع شده در پروژه‌های عمرانی، چاه‌های آب کشاورزی، سامانه مبارزه با سرمازدگی، صنایع تبدیلی کشاورزی، خانه کارگری دامداری سنتی، دام و طیور، واحدهای قارچ، گلخانه و کمپوست و انواع ماشین آلات مانند تیلر، چاپر، دروگر، کمباین و تراکتور استفاده می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 7 طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی که به تصویب مجلس رسیده است، مرجع تعیین میزان سوخت مورد نیاز ماشین‌ها، واحدهای تولیدی و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است که این مهم هر هفته با شناسایی و نیاز بهره‌برداران بروزرسانی می‌شود و شرکت نفت براساس نظر جهاد کشاورزی سهمیه‌های تعیین‌شده را بدون تغییر در اختیار بهره‌برداران قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز