خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

سامانه «سوت‌زنی» در وزارت کار راه‌اندازی می‌شود / ضریب پوشش بیمه‌ای تامین اجتماعی استان مرکزی 68 درصد است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۵۳۰

معاون دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه «سوت‌زنی» یا همان گزارش‌گیری فساد در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی می‌شود و تمامی دستگاه‌های زیرمجموعه مکلف هستند که به این سامانه متصل شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهروز لطفی در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، افزود: متناسب‌سازی ساختار و تشکیلات در نقشه ملی مبارزه با فساد در دستور کار دولت قرار دارد که به‌زودی ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: نظارت موثر و کارآمد از مولفه‌هایی است که در مبارزه با فساد باید مد نظر قرار گیرد و پاسخگویی به شکایات و ارتباط مستقیم با مردم در اولویت سیاست‌ها و استراتژی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

معاون دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: استقرار دولت الکترونیک و حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی اقدام مناسبی بود و خدمات این بخش نیز در حال تکمیل شدن است.

لطفی تصریح کرد: نیاز است تلاش ویژه‌ای انجام شود تا خدمات الکترونیکی قابل ارائه در کشور جمع‌بندی و عملیاتی شود و همسویی دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه در این راستا امری ضروری است.

وی بیان داشت: نوآوری در خدمت‌رسانی رویکرد دیگر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم است که در این راستا نیاز است طرح‌های خلاقانه توسط واحدهای اجرایی ارائه شود.

معاون دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: نظرسنجی از مردم از جمله برنامه‌هایی است که باید به صورت مستمر و مقایسه‌ای صورت گیرد.

لطفی ابراز داشت: تیم نظارت مردمی در این وزارتخانه تشکیل شده که از دیدگاه و نگرش مردم در برنامه‌ریزی و اجرای امور بهره گرفته می‌شود و موضوعات از دریچه نگاه مردم در حال عملیاتی شدن است.

وی اضافه کرد: ارتقای رضایتمندی مردم، کاهش شکایات و تخلفات اداری، شناسایی نیازها و مشکلات، شناسایی علل احتمالی بی‌انگیزه بودن کارکنان، بهبود مشارکت مردم و نهادهای مدنی در پیشبرد امور، پاسخگویی ومسئولیت‌پذیری از شاخص‌های کلیدی در افزایش رضایتمندی مردم است.

معاون دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: رویکرد دفتر نظارت و بازرسی در این وزارتخانه، کمک به واحدهای استانی برای رفع موانع و مشکلات است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: شمار بیمه‌شدگان اصلی و تبعی تامین اجتماعی استان مرکزی 321 هزار نفر و ضریب پوشش بیمه‌ای تامین اجتماعی استان مرکزی، 68 درصد است.

بهزاد سام‌دلیری افزود: 38 ناحیه و شهرک صنعتی در استان مرکزی وجود دارد و 22 هزار و 596 کارگاه مشمول تامین اجتماعی در این استان استقرار دارد. شاخص نرخ بیکاری استان مرکزی در تابستان سال جاری  به 7.9 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی این خطه در بازه زمانی مذکور به 35.6 درصد رسید.

وی ادامه داد: شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در سال جاری 7 جلسه برگزار کرده که این جلسات 32 مصوبه را به همراه داشته است. از این تعداد مصوبات 24 مصوبه تاکنون اجرایی شده، 5 مصوبه در حال پیگیری است و 3 مصوبه نیز هنوز اجرایی نشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: تکمیل نشدن ساختار سازمانی یکی از مشکلات وموانع به دستیابی به اهداف در تامین اجتماعی است و اکنون  از 191 پست سازمانی مصوب، 113 پست با تصدی و 78 پست بلاتصدی است و همین امر باعث عدم تناسب نیروی انسانی با ماموریت‌ها و وظایف می شود.

سام‌دلیری تصریح کرد: موانع اعتباری در راستای تعمیر، تجهیز و نگهداری مجموعه‌های ورزش کارگران، تخصیص نیافتن منابع اعتباری در تملک دارایی و هزینه‌ای، نبود پذیرش فهرست بیمه اعضای هیات‌مدیره تعاونی‌ها از سوی سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک مانع در تشکیل تعاون از دیگر مشکلات و موانع در مسیر دستیابی به اهداف سازمانی ‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز