خبرگزاری کار ایران

در نشست هم‌اندیشی جمعی از جوانان جهادی با استاندار گیلان مطرح شد؛

رفع مشکلات زیست محیطی گیلان نیازمند عزم جدی است/ آمادگی کمک به استاندار بدون هیچگونه سهم خواهی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۵۰۸

نشست هم اندیشی جمعی از جوانان جهادی استان گیلان با اسدالله عباسی استاندار این استان در محل استانداری گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا بحری مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) ضمن تقدیر از حسن نظر رئیس جمهور کشور در جهت توجه به خواسته مردم استان و انتصاب یک استاندار بومی برای گیلان محروم افزود: امید است که استاندار گیلان با تجاربی که در سطح ملی از قبیل وزارت و مجلس بدست آورده است با کمک جوانان جهادی درصدد محرومیت زدایی و رفع عقب ماندگی های گیلان که حاصل مدیریت ضعیف سالیان اخیر در این استان است برآید تا محرومیت های گیلان پشت سرسبزی اش پنهان نشود.

وی افزود: برپایی جلسات اینچنینی هم اندیشی با جوانان جهادی که به دنبال سهم خواهی نیستند، نشان از توجه ویژه استاندار گیلان به کار جهادی و تشکیلاتی است.

رئیس ستاد مردمی گام دولت آیت الله رئیسی در گیلان افزود: نام و خاطر میرزا کوچک جنگلی که مبارزه با استکبار و نه شرقی و نه غربی را در دستور کار خود قرار داده بود گرامی می داریم.

بحری بیان داشت: جوانان متعهد با نگاه بازنگری و واقف بر اطلاعات روز با روش تحلیل گرایانه به دنبال توسعه همه جانبه هستند.

وی گفت: تصمیم گیری درست دولت بر مبنای شناخت کامل از محیط و داشتن اطلاعات بهنگام محقق می گردد که در این راستا بهره مندی از جوانان متخصص، مومن و انقلابی می تواند در رفع انبوه مشکلات اثربخش باشد.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته آنچنانی که باید به استان گیلان توجه صورت نپذیرفته است، افزود؛گیلانی که سرشار از منابع است از غافله توسعه عقب مانده است.

 بحری بیان داشت: متاسفانه تفکر رایگان بودن منابع و ناکارآمدی نظام اقتصادی در تعریف منابع و عدم آگاهی ذینفعان باعث ایجاد آسیب های زیادی در گیلان شده است که برون رفت از این مشکلات نیازمند برنامه‌ ای مبتنی بر اطلاعات کامل از استان در جهت توسعه همه جانبه است.

وی بیان داشت: معضل هایی مانند پسماند، اشتغال، ازدواج، رشد جمعیت و فرهنگ حل نمی شود مگر اینکه از جوانان متخصص و نخبه و انقلابی در عرصه های گوناگون مدیریتی استفاده شود.

بحری افزود: درخواست ما از استاندار گیلان شایسته یابی و شایسته گزینی و شایسته گماری است که در کنار آن شایسته پروری محقق خواهد شد.

بحری افزود: با توجه به حجم بیکاری استان از استاندار گیلان خواستاریم که در جهت تلاش برای اشتغال زایی و توسعه فضای کسب و کار نگاه ویژه ای داشته باشد.

در ادامه استاندار گیلان با گرامی داشت یاد و خاطره میرزا کوچک جنگلی افزود: میرزا کوچک جنگلی پیش از انقلاب با تفکر استکبار ستیزی و دست رد زدن به سینه انگلیس و شوروی نام خود را در تاریخ ماندگار کرد.

وی بیان داشت: در آن دوران دشمنان سعی کردند با نفوذ به یاران نزدیک میرزا و ایجاد انشقاق بین نهضت جنگل درصدد تفرقه و شکست این نهضت برآیند.

وی با بیان اینکه به راهنمایی و مشاوره جوانان متخصص و انقلابی نیازمندیم افزود: انقلاب اسلامی ایران پشتوانه مردمی دارد و اگر حمایت مردم نبود چیزی از انقلاب باقی نمی ماند.

استاندار گیلان افزود: ما با بیگانگان ارتباط داریم اما اعتماد نمی کنیم و امیدواریم با تلاشهای رئیس جمهور و دولت در آینده ای نزدیک با گشایش های قابل توجه روبه رو باشیم.

عباسی افزود: درمان معضلات گیلان فقط تخصیص اعتبار نیست، چرا که برای برخی از معضلات این استان نسخه پیچی درستی صورت نگرفته و اگر منابع حداقلی نیز وجود داشته هدر رفته است.

وی با بیان اینکه در کنار بحران آب بحران انرژی نیز خواهیم داشت افزود: عدم اصلاح الگوی مصرف موجب خواهد شد تا ظرف ده سال آینده وارد کننده گاز باشیم.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه میزان کارایی اداری ما دو ساعت در روز است بیان  داشت: مدیریت درست کودتا کردن نیست، بلکه تغییر به روش شیوه های نوین است.

وی افزود: از این تیم نخبه و قرارگاه جهادی میخواهم تا به بنده طرح و برنامه ارائه دهند تا در عرصه مختلف تصمیم گیری مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی ضمن تقدیر از این‌جمع جهادی بابت عدم سهم خواهی های شخصی و گروهی افزود: این موضوع را به فال نیک گرفته و از حضور جوانان و بانوان در عرصه های مختلف مدیریتی استقبال خواهیم کرد.

عباسی بیان داشت: آیت الله رئیسی در زمان تصدی ریاست قوه قضاییه درصدد مقابله با فساد برآمدند، اما دیدند که سر منشاء اصلی فساد در قوه مجریه است و قوه قضاییه باید بعد از ایجاد یک مفسده تشکیل پرونده قضایی دهد، به همین دلیل عزم خود را جزم کرده و به قوه مجریه آمدند تا با سر منشاء فساد مقابله کنند.

در پایان تنی چند از بانوان و جوانان جهادی استان در حوزه های مختلف تخصصی از جمله پسماند و معضلات زیست محیطی، صنعت و اشتغال، آموزش و پرورش و دانشگاه، بازار و نظارت بر آن، بانوان، انرژی و توجه به مشکلات شهرستانها به ایراد سخن پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز