خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی استان:

۲.۳ درصد معلولان کشور در گیلان/ ۲۷ هزار نفر مستمری دریافت می کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۴۶۰

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه این استان ۲.۳ درصد معلولان کشور را دارد، گفت: ۲۷ هزار معلول از بهزیستی گیلان مستمری دریافت می کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، حسین نحوی نژاد در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مؤثری در پیشبرد اهداف سازمان بهزیستی دارند، اظهار کرد: ضمن بیان مشکلات باید روح امید را نیز در جامعه بدمیم.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه افراد معلول دارای نیازهای ویژه هستند، بیان کرد: برخی مشکلات افراد معلول عمومی اما برخی مشکلات اختصاصی است که باید از دریچه ویژه‌ای به آن نگاه کرد.

وی با بیان اینکه جز ۵۰ کشور اول دنیا در زمینه داشتن قانون حمایت از معلولیت هستیم، تصریح کرد: زمینه دسترسی به تمام امکانات جامعه و کار و اشتغال برای افراد معلول باید در قانون دیده و نگاه توسعه‌ای به آن شود.

نحوی نژاد با اشاره به اینکه ۲.۳ درصد معلولان شناخته شده در کشور ساکن گیلان هستند، تصریح کرد: ۲۷ هزار نفر افراد دارای معلولیت از ما مستمری می‌گیرند و میزان پرداخت بهزیستی رشد ۷۰ درصدی دارد.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه ۱۰۳ مرکز توانبخشی غیردولتی در استان داریم، افزود: یک نوع خدمت در منزل داریم که در حال حاضر ۷۴۰ نفر این نوع خدمت را دریافت می‌کنند اما حداقل ۲۰ هزار نفر باید خدمات بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کرونایی بسیاری از مریض‌های بهزیستی در راهروها می‌خوابند، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۵۰۰ معتاد و ۳۵۰ سالمند، معلول و بیمار روانی مزمن که در خیابان سرگردان بودند را ساماندهی کرده ایم اما ظرفیت سازمان بسیار کم است.

نحوی نژاد بیان کرد: امسال حدود ۶۰۰ واحد مسکن را تحویل مددجویان دادیم که از این تعداد حدود ۷۰ درصد مربوط به افراد دارای معلولیت است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به مناسب سازی حدود ۴۰ درصد از معابر استان برای افراد معلول، تصریح کرد: حدود ۱۰ درصد از سرویس‌های بهداشتی در ادارات و سازمان‌ها مناسب سازی شده که آمار پایینی است.

گفتنی است که در این مراسم نمایندگان افراد دارای معلولیت مانند اوتیسم، سندروم داون، ناشنوایان و بیماران روانی مزمن درباره خدمات ارائه شده از سوی بهزیستی به این گروه‌ها و مشکلات و درخواست‌های خود صحبت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز