خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر رشت:

میرزا کوچک جنگلی نماد استکبار ستیزی، دلاوری، غیرتمندی و غرور مردمان رشت و گیلان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۴۳۹

رئیس شورای شهر رشت گفت: برپایی نمایشگاه اسناد نهضت جنگل گامی موثر در راستای شناساندن هر چه بهتر اهداف حرکت بزرگ و انقلابی میرزا کوچک جنگلی در دوران خفقان و استبداد به نسل امروزی است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا در مراسم افتتاح نمایشگاه اسناد نهضت جنگل با گرامیداشت یاد و خاطره میرزا کوچک جنگلی و یارانش اظهار کرد: متاسفانه ابعاد وسیعی از این نهضت بزرگ هنوز به خوبی شناسایی نشده است و عوام جامعه نسبت به آن بی اطلاع هستند.

وی میرزا کوچک را اسطوره ای بزرگ و ماندگار برای تمامی نسل ها دانست و افزود: میرزا افتخاری بزرگ برای مردمان رشت و گیلان است که صفحات زیادی از تاریخ پرفراز و نشیب و پرافتخار مردمان گیل و دیلم را به خود اختصاص داده است.

رئیس شورای شهر رشت با ابراز خرسندی از برپایی نمایشگاه اسناد نهضت جنگل تصریح کرد: این حرکت فرهنگی در یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی، نقش موثری در راستای معرفی و شناساندن هر چه بهتر اهداف حرکت بزرگ و انقلابی میرزا کوچک جنگلی در دوران خفقان و استبداد به نسل امروز است.

کارگرنیا با اشاره به اینکه میرزا کوچک جنگلی نماد استکبار ستیزی، دلاوری، غیرتمندی و غرور مردمان رشت و گیلان است بیان کرد: برپایی چنین نمایشگاه هایی نباید فقط به زمان سالگرد شهادت این اسطوره بزرگ بسنده شود و باید با محوریت میرزا کوچک اقدامات و برنامه های ماندگار بیشتری در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز