خبرگزاری کار ایران

معاون فنی مرکز بهداشت استان:

اجرای طرح خانه به خانه در یزد توجیه ندارد/ کاهش ایمنی و آسیب‌پذیری زنان باردار

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۱۷۵

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به اجرای طرح خانه به خانه برای افزایش جمعیت مورد تزریق واکسیناسیون گفت: اجرای طرح خانه به خانه در یزد توجیه ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مسعود شریفی در گفت وگویی رسانه ای اظهار داشت: پوشش واکسیناسیون بیش از ۸۷ درصد است و این موضوع نشان می دهد یزدی ها استقبال خوبی از واکسیناسیون کرونا داشته اند بنابر این اجرای طرح خانه به خانه در یزد توجیه و الزامی ندارد.

وی ادامه داد: تا به امروز دهم آذرماه ۱۴۰۰ بنا بر آمارهای سامانه سیب، یک میلیون و ۵۵۹ هزار و ۲۴۲ دوز واکسن کرونا در جمعیت بالای ۱۲ سال استان یزد تزریق شده است که ۸۴۹ هزار و ۲۹۱ نفر برای نوبت اول واکسن خود اقدام کرده‌اند.

شریفی با بیان اینکه ۶۹۵ هزار و ۱۶۳ نفر هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند خاطرنشان کرد: البته در برخی مناطق روستایی طرح واکسیناسیون خانه به خانه نیز اجرا شده ولی در مناطق شهری این اقدام تنها در قالب طرح شهید سلیمانی برای آن دسته افراد که دچار ناتوانی، معلولیت و فاقد حمایت خانوادگی هستند، تزریق در منزل صورت گرفته است.

وی با ابراز نگرانی در مورد کاهش ایمنی و آسیب‌پذیری افراد بالای ۶۰ سال و زنان باردار در جامعه اظهار داشت: این دو گروه در اسرع وقت نسبت به دریافت دوز واکسن خود اقدام کنند.

بستری ۹۲ بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر، ۳۳۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند  ادامه داد: از این تعداد، ۹۲ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

وی همچنین از پذیرش ۷۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: همچنان رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تزریق واکسن، اصلی ترین راه های مهار کووید ۱۹ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز