خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد؛

فعالیت هزار و 173 نفر در تاسیسات گردشگری سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۱۷۲

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: یک هزار و ۱۷۳ نفر در تأسیسات گردشگری استان در حال فعالیت هستند.

به گزارش ایلنا از سمنان، حمیدرضا دوست محمدی در جلسه دیدار استاندار سمنان با معاونان و روسای ادارات شهرستانی با بیان اینکه استان سمنان دارای ۳۰ منطقه نمونه گردشگری و ۲ شهر نمونه بین‌المللی، ۳۹ روستای هدف گردشگری، ۸۶۵ اثر تاریخی ،۳۴ میراث منقول و ۱۲۳ میراث ناملموس است، گفت : تمامی این ظرفیت‌ها نشان از فرهنگ غنی و تمدن کهن این سرزمین دارد.

حمیدرضا دوست‌محمدی افزود: هزار و ۱۷۳ نفر در تأسیسات گردشگری استان در حال فعالیت هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان فعال است، تصریح کرد: افزایش تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی از برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه دفاتر خدمات مسافرتی نقش مؤثری در توسعه گردشگری دارند، اظهار کرد: کرونا ضربه شدیدی به تأسیسات گردشگری وارد کرد.

دوست‌محمدی با بیان اینکه ۲۳ اثر طبیعی استان در فهرست ملی به ثبت رسیده است، افزود: استان دارای یک اثر ثبت جهانی است که شامل جنگل ابر شاهرود می‌شود و پیگیر ثبت مجموعه تاریخی بسطام، چشمه‌علی دامغان و بافت تاریخی سمنان در فهرست یونسکو هستیم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از راه‌آهن استان در اثر ثبت جهانی راه‌آهن سراسری ایران قرار دارد، گفت: مجموعه تاریخی بسطام در فهرست میراث تاریخی اسلام ثبت شده است و پیشنهاد ثبت مسجد تاریخانه دامغان در این فهرست ارائه شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان خواستار مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه شهرداری‌ها و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز