خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان:

2 میلیون و 800 هزار اصله نهال در لرستان آماده کاشت است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۱۵۶

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: 2 میلیون و 800 هزار اصله نهال در هشت نهالستان لرستان تولید و آماده کاشت در مناطق مختلف استان است.

به گزارش ایلنا، شیرزاد نجفی امروز چهارشنبه در مراسم پویش مردمی جنگل کاری که در بام خرم آباد برگزار شد به کاشت گونه های مختلف نهال در استان اشاره کرد واظهار کرد: 2 هزار و 200 هکتار از جنگل‌های زاگرس با کاشت گونه‌های جنگلی و نهال‌های مناسب در این استان احیا و بازسازی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در ادامه مراقبت از گونه های گیاهی کاشته شد را ضروری دانست و افزود : میزان بارندگی برای مناطق اجرای این طرح باید بیش از 300 میلیمتر و ارتفاع آن از سطح دریا 500 متر باشد و با توجه به اینکه کاشت گونه‌های مرغوب، نیازمند نگهداری و مراقبت است به همین دلیل نقاط شناسایی‌شده دارای طرح و نگهبان خواهد بود.

نجفی با بیان اینکه پویش مردمی جنگل کاری با مشارکت مردم، انجمن‌های زیست‌محیطی و جوامع محلی تا هفته منابع طبیعی ادامه تصریح کرد : با هدف احیای جنگل‌های زاگرس ، پویش مردمی جنگل کاری همزمان با ۱۱ استان زاگرس‌نشین و 77 شهر  و همچنین جشن احیا و بازسازی 2 هزار و 200 هکتار اراضی  در 11 نقطه جنگلی لرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز