خبرگزاری کار ایران

آغاز پویش مردمی احیای جنگل‌های زاگرس در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۱۴۵

پویش مردمی بذرکاری برای احیا جنگل‌های زاگرس در منطقه حفاظت شده چالابه کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، ان شاءالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در حاشیه پویش مردمی بذرکاری احیا جنگل‌های زاگرس در کرمانشاه، اظهار کرد: اجرای این پویش به یاد ۹ هزار و ۸۰۰ شهید والامقام استان کرمانشاه همزمان با ۱۱ استان زاگرس‌نشین در ۹ شهرستان جنگلی استان کرمانشاه برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و وابستگی آن به زندگی بشر، افزود: امروز این پویش بذرکاری همزمان در شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام ابادغرب، روانسر، گیلانغرب، سنقر و کلیایی، ثلاث باباجانی، جوانرود، دالاهو و پاوه با حضور گروه‌های جهادی، انجمن‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی و مردم طبیعت دوست این استان برای حفظ و احیا جنگل‌های زاگرس اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه تصریح کرد: پویش مردمی بذرکاری در جنگل‌های زاگرس از امروز آغاز و تا اواخر اردیبهشت سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

جنگل‌های زاگرس استان کرمانشاه شامل گونه‌های درختی بلوط، گلابی وحشی، زالزالک، بنه و آلبالوی وحشی است که نقش مهمی در تولید آب، اکسیژن، حفظ خاک، جذب گرد و غبار و تعدیل آب و هوا دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز