خبرگزاری کار ایران

محلات ؛ دارای بیشترین شیوع بیماری دیابت در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۱۳۶

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات گفت: شهرستان محلات بیشترین شیوع بیماری دیابت در استان مرکزی را دارد که دلایل آن باید واکاوی شود. چاقی و کم‌تحرکی از عوامل اصلی شیوع دیابت در این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی قلیچ‌خانی افزود: 7.5 درصد از جمعیت بالای 30 سال در شهرستان محلات مبتلا به بیماری دیابت هستند. 15 درصد از این جمعیت نیز در معرض خطر ابتلا به بیماری دیابت قرار دارند.

وی با بیان اینکه از هر 3 زن باردار در این شهرستان، یک نفر مبتلا به بیماری قند دوران بارداری است، ادامه داد: 7.8 درصد زنان شهری، 11.8 درصد زنان روستایی، 5.2 دهم مردان شهری و 6 درصد مردان روستایی در محلات مبتلا به دیابت هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات اظهار داشت: شهروندان محلاتی باید به منظور پیشگیری از دیابت اقدامات جدی را انجام بدهند و در صورت ابتلا به بیماری باید فعالیت ها و مراقبت های لازم را برای کاهش عوارض بیماری در دستور کار روزانه خود قرار دهند.

قلیچ‌خانی تصریح کرد: دیابت عارضه‌ای ناشی از اختلال در تولید و یا عملکرد انسولین در بدن است و در شیوع این بیماری عوامل مختلفی از جمله اقتصادی، اجتماعی، جمعیتی و محیطی اثرگذار است.

وی ابراز داشت: دیابت نوع 2 شایع‌ترین نوع این بیماری است و حدود 90 درصد از مبتلایان را شامل می‌شود. عوامل آن را بیشتر باید در چاقی، زندگی کم‌تحرک و تغذیه ناسالم جست و جو کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز