خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خبر داد:

شناسایی 225 فرد مبتلا به ویروس ایدز در استان مرکزی / طیف قابل ملاحظه‌ای در رده سنی 25 تا 40 سال قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۱۰۱

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: با انجام غربالگری و آزمایش های تخصصی در استان مرکزی، 225 فرد مبتلا به ویروس ایدز شناسایی شدند که 75 درصد مرد و 25 درصد زن هستند. طیف قابل ملاحظه‌ای از مبتلایان شناسایی شده در رده سنی 25 تا 40 سال قرار دارند که این موضوع زنگ هشدار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی علیمحمدی به مناسبت روز جهانی ایدز (اول اکتبر)، افزود: پیش‌بینی می‌شود 1125 نفر در استان مرکزی به HIV مبتلا باشند که به دلیل ضعف نظام غربالگری از بیماری خود بی‌خبر هستند و به عنوان عامل پنهان می‌توانند جامعه را در معرض آلودگی قرار دهند.

وی با بیان اینکه استفاده از سرنگ آلوده در معتادان تزریقی و تماس‌های جنسی متعدد و نامطمئن 2 راه عمده انتقال ایدز در استان مرکزی است، ادامه داد: تاکنون در سامانه سلامت استان مرکزی 70 مورد فوت ناشی از ایدز ثبت شده که 66 نفر مرد و 4 نفر زن بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: شناسایی افراد مبتلا به این بیماری از مهم‌ترین مشکلات مجموعه بهداشتی است که برای حل شدن این مسئله باید آموزش، فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی جامع صورت گیرد.

علیمحمدی تصریح کرد: روند ابتلا افراد به ویروس ایدز در استان مرکزی ملایم است، اما شناسایی حجم زیادی از مبتلایان از بین جمعیت جوان مسئله مهمی است که لزوم اشاعه آگاهی و خودمراقبتی هدفمند را دوچندان کرده است.

وی بیان داشت: ایدز بیماری کشنده‌ای نیست بلکه با دوره کمون طولانی افراد سالهای متمادی بی‌اطلاع از بیماری خود به زندگی ادامه می‌دهد، اما به عنوان مخزن بیماری در جامعه عمل می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تأکید کرد: ایدز بیماری شناخته شده و قابل درمان و کنترل است که با انجام مراقبت‌های لازم مانند سایر بیماری ها فرد مبتلا می تواند، زندگی طبیعی و طول عمر بالا داشته باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز