خبرگزاری کار ایران

استاندار مطرح کرد؛

ضرورت توسعه صنعت گردشگری زود بازده در سمنان / واحدهای بوم گردی افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۰۲۸

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه پتانسیل صنعتی و معدنی، کشاورزی و گردشگری سه ظرفیت ارزشمند برای رشد و توسعه استان است، گفت: آنچه برای استان سمنان اهمیت دارد توسعه صنعت گردشگری زود بازده است.

به گزارش ایلنا از سمنان، سید محمد رضا هاشمی در نشست با مدیرکل و مدیران شهرستانی ادارات میراث فرهنگی استان سمنان گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی راهکارهای عملی و اجرایی خود را در ارتباط با افزایش مدت ماندگاری مسافران ارائه کنند.

وی ادامه داد: برای استان سمنان در سال ۱۴۰۱ رشد ۸.۶ درصدی پیش بینی شده و باید تلاش کرد تا این هدف محقق شود.‌

هاشمی با تاکید بر اینکه پتانسیل صنعتی و معدنی، کشاورزی و گردشگری سه ظرفیت ارزشمند برای رشد و توسعه استان است، ادامه داد: آنچه برای استان سمنان اهمیت دارد توسعه صنعت گردشگری زود بازده است.  

استاندار سمنان یادآور شد: مدیران ادارات شهرستانی میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی باید تلاش کنند تا در هر بخش استان تعداد ۱۰ مجموعه بوم گردی به میزان موجود این واحدها اضافه شود.

وی تصریح کرد: افزایش تعداد بوم گردی ها و ایجاد بازارچه های صنایع دستی در سطح استان دو انتظار و مطالبه ی جدی از اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی است.‌

هاشمی افزود: اگر بخواهیم رشد اقتصادی پیش بینی شده برای استان محقق شود باید از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه گردشگری استفاده مناسب به عمل آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز