خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل هلال احمر استان زنجان:

2 زلزله زرین رود خسارتی برجا نگذاشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۸۷۰

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بر اساس گزارش های تیم ارزیاب هلال احمر ۲ زلزله زرین رود شهرستان خدابنده خسارتی به منزل مسکونی و ابنیه وارد نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سید قاسم موسوی شامگاه سه شنبه در ارتباط ویدیو کنفرانسی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور افزود: یک زلزله با قدرت ۴ و یک دهم ریشتر در ساعت ۱۸:۳۴ دقیقه و زلزله بزرگتری نیز با ۴ و نیم ریشتر در ساعت ۱۸:۳۶ دقیقه در حوالی زرین رود (شهرستان خدابنده) در مرز استان های قزوین ، همدان و زنجان به وقوع پیوست.

موسوی، ادامه داد: با توجه به گزارش های اولیه تیم ارزیاب هلال احمر و دهیاری های شهر زرین رود خوشبختانه این زلزله‌ ها خسارتی جانی و مالی احتمالی و‌جزیی نداشته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان،  گفت: روستاهایی تحت تاثیر زلزله که در کانون این حادثه قرار داشتند احساس ترش داشتند که هنوز بیرون از منزل مسکونی بسر می بردند.

موسوی، یاد شد: هم اکنون تیم های ارزیاب هلال احمر در منطقه قرار دارند و مشغول ارزیابی هستند.

وی افزود: هماهنگی های لازم با دهیاران، بخشداری و مدیریت بحران استان زنجان انجام شده است.

وی ، افزود: با وقوع زلزله نخست در  آماده باش وضعیت زرد قرار  گرفتیم و با توجه به شدت زلزله دوم وضعیت آماده باش نارنجی را اعلام کردیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان،  گفت: هم اکنون با سپری شدن ساعت ۲۱ تیم های عملیاتی امداد و نجات هلال احمر استان امشب در آماده باش  نارنجی قرار دارند تا در صورت وقوع زلزله بزرگتر بتوانند در سریع ترین زمان ممکن در منطقه زلزله‌زده حاضر و خدمات امداد و نجات ارایه دهند.

موسوی تاکید کرد: هموطنان هنگام‌ وقوع زلزله از رفتارهای پرخطر از قبیل دویدن و فرار کردن بویژه در طبقات بالاتر اجتاب کنند، پیش از حادثه نقاط امن منزل را شناسایی و هنگام زلزله پناه گیری کنند.

وی ادامه داد: احتمال دارد در زمان حاضر پیش از وقوع زلزله اصلی قرار داشته باشیم که بهتر است مناطق امن منازل و محل کار شناسایی شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: افرادی هم که امشب در فضاهای باز قرار دارند نیز مکان های امن شناسایی شود و در لحظه وقوع زلزله پناه گیری و خونسردی خود را حفظ کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز