خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تزریق نوبت سوم واکسن کرونا برای افراد بالای 40 سال در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۷۹۳

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: افراد بالای 40 سال که سه ماه از دریافت نوبت دوم واکسن آن‌ها گذشته باشد می‌توانند نسبت به دریافت نوبت سوم اقدام کنند.

صفر فیض اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به شرایط دریافت نوبت سوم واکسن کرونا گفت: دریافت کنندگان واکسن سینوففارم، برکت و بهارات بالای 40 سال مشمول دریافت دوز سوم واکسن هستند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین درباره میزان واکسن تزریق شده در استان عنوان کرد: تا کنون بیش از یک میلیون و 776 هزار دوز واکسن در استان تزریق شده که شامل 958 هزار دوز نوبت اول، 801 هزار دوز نوبت دوم و 17 هزار دوز نوبت سوم است.

وی ادامه داد: پوشش دو نوبت واکسن افرادبالای 12 سال در استان به حدود 88 درصد و نوبت اول نیز حدود 74درصد است.

این مسئول درباره دورهمی‌های شب یلدا اظهار کرد: برای دورهمی شب یلدا باید مدیریت هم میزبان و هم میهمانان واکسن را دریافت کرده و میزبانان و افراد مسن دوز سوم را هم دریافت کرده باشند، همچنین داشتن ماسک، فاصله‌گذاری اجتمعای، کاهش مدت حضور و داشتن تهویه مناسب در محل دورهمی‌ها برای پیشگری از کرونا ضرورت دارد.

فیض اللهی با تاکید بر نقش پیشگیرانه واکسن گفت: براساس مطالب اعلام شده واکسن‌های موجود در برابر کرونای او میکرون میز موثر است و از این رو درصورت ورود این نوع از کرونا به کشور، ایتلا به آن بیشر متوجه افراد واکسن نزده است؛ از این رو اثقدام برای دریافت واکسن کرونا ضرورت دارد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز