خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان مرکزی خبر داد؛

تحقق ایمنی بازار تاریخی اراک با تعامل دستگاه های اجرایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۶۹۸

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی گفت: ایمنی بازار تاریخی اراک با تعامل و همکاری 3 جانبه مجموعه های شهرداری، آتشنشانی و میراث فرهنگی محقق می‌شود و نیاز است که تلاش حداکثری در هم‌افزایی توان و امکانات برای بهبود ضریب امنیت سازه این بنای تاریخی به‌کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی مرزبان افزود: چند دستگاه اجرایی از جمله میراث‌فرهنگی، شهرداری و آتش نشانی برای تحقق ایمنی بازار تاریخی اراک نقش مهمی دارند که در صورت تعامل و هماهنگی این دستگاه‌ها ایمنی بازار برقرار می‌شود و پشتیبانی دستگاه  قضایی و ضابطین قضایی نیز در این زمینه ضروری است.

وی ادامه داد: باید برای تامین ایمنی بازار کمیته مشترکی تشکیل شود تا استفاده‌های غیراصولی از بازار، تبدیل کردن انبارهای غیراصولی و دخل و تصرفات، تخریب و الحاقات صورت گرفته توسط این کمیته شناسایی، پیگیری، اخطار و اجرایی شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی اظهار داشت: آسیب‌های انسانی بسیاری به ویژه در خصوص افزایش غیرمجاز الحاقات و اضافه بناهای صورت گرفته در بازار و همچنین بهره‌برداری غیراصولی و مغایر با ضوابط ایمنی و ایجاد کاربری های نامناسب با ساختار فضایی و معماری بازار تاریخی اراک، به این بازار وارد شده است.

مرزبان با بیان اینکه تبدیل بخشهای عمده سراها و فضاهای مشاع به انباری خطر بالقوه‌ای است که بازار تاریخی را به ویژه از نظر آتش‌سوزی تهدید می‌کند، تصریح کرد: یکی از محتمل‌ترین خطرات در بازار تاریخی اراک، بروز آتش‌سوزی احتمالی است که باید برای ایجاد فضای امن به این موضوع بیشتر توجه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز