خبرگزاری کار ایران

درگفت وگوبا ایلنا مطرح شد:

پرداخت مقرری بیمه بیکاری به ۳۵۰۰ کارگر در گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۶۸۸

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان گلستان گفت: صنعت در استان نسبت به بخش های دیگر ضعیف تر است برای همین بیشتر کارگران در بخش های مرتبط با کشاورزی وخدمات مشغول به کار هستند.

سعید مازندرانی در گفت وگو با ایلنای گلستان با اشاره به فعال بودن 46 هزار و 700 واحد کارگری در استان اظهار کرد:  نزدیک به ۲۶۰ هزار کارگر بیمه شده در این واحدها مشغول به کار هستند که با احتساب تعداد اعضای خانواده‌های شان، بیش از۷۰۰ هزار در استان از خدمات صندوق تأمین اجتماعی بهره مند می شوند.

وی با اشاره به پرداخت مستمری به بیش از 67 هزار کارگر بازنشسته در استان ادامه داد:  همچنین بیش از ۳هزار و 500 نفر به دلایل مختلف مانند کرونا و مسائل اقتصادی بیکار شده‌اند نیز مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه با توجه به عضویت بخشی از کارگران در صندوق‌های بیمه ای دیگر امکان اعلام آمار دقیق تعداد کارگران استان وجود ندارد، تصریح کرد: با اینحال برآورد ما این است حدود ۴۰۰ هزار کارگر در واحد های  کارگری،خانوادگی، مشاغل خانگی، خوداشتغالی، کارگاهی صنعتی، هتل ها، بوم گردی، صنایع دستی مشغول به کار هستند و از مزایای تامین اجتماعی استفاده می کنند.

وی خاطر نشان کرد: برای حمایت از بنگاه های اقتصادی آسیب دیده بر اثر شیوع کرونا و واحدهایی که برای حفظ نیروهای کار خود از تسهیلات کرونایی استفاده کردند، مهلت پرداخت وام تا بهمن ماه سالجاری تمدید شده است. ضمن اینکه ۴۷ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت مشاغل خانگی ومشاغل پشتیبان نیز به متقاضیان پرداخت می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز