خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی زنجان، خبرداد؛

از ۲۲ معلول تحت پوشش بهزیستی استان 11هزار و ۱۴۲ معلول مستمری ماهانه دریافت می کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۶۷۲

مدیر کل بهزیستی استان زنجان، با اشاره به اینکه ۲۲ هزار و ۳۲۶ معلول تحت حمایت بهزیستی استان زنجان هستند، گفت: از این تعداد ۱۱ هزار و ۱۴۲ معلول مستمری دریافت می کنند.

به گزارش ایلنا از زنجان، محمد محمدی قیداری به مناسبت هفته افراد دارای معلولیت، با اشاره به  اهمیت پیشگیری و راه اندازی مشاوره‌های مراکز ژنیتیکی، اظهار داشت: 50درصد معلولیت‌ها ناشی از عوامل ژنیتیکی است.

محمدی قیداری، با بیان اینکه اطلاع رسانی و آگاه سازی در راستای پیشگیری از معلولیت ها در جامعه حائز اهمیت است ، ادامه داد: دو کلنیک مشاوره ای در زنجان و یک کلینیک در ابهر وجود دارد.

وی، با اشاره به اینکه افراد محروم به صورت رایگان مشاروه ژیتیکی می گیرند، تصریح کرد: غربالگری شنوایی در بیمارستانها از بدو تولد نوزاد از یک تا 10روزگی کودکان انجام می گیرد.

به گفته محمدی قیداری، معاینه تنبلی چشم یکی از الزامات برای خانواده ها است ، بحث های پیشگیری از ضروریات زندگی هر فرد است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان، با اشاره بروز معلولیت های ناشی از تصادفات جاده ای ، ادامه داد: سالمندان معلول نیز تحت پوشش بهزیستی هستند.

به گفته مدیر کل بهزیستی استان زنجان، ۲۲ هزار و ۳۲۶ معلول تحت حمایت بهزیستی استان زنجان هستند  که  از این تعداد ۱۱ هزار و ۱۴۲ معلول مستمری دریافت می کنند.

وی،  پیشگیری و توانمند سازی را از جمله اهداف بهزیستی عنوان کرد و گفت: یک هزار و 160 نفر با مراجعه به بهزیستی پرونده دارند.

محمدی قیداری، توانمندی معلولان در محل و محیط زندگی را حائز اهمیت برشمرد و گفت: مناسب سازی در روستا ها با اجرای طرح هادی برای معلولان روستایی در راستای تسهیل زندگی این افراد در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز