خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

بیماری‌زایی سویه آفریقایی کرونا به شدت نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۶۶۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ویروس کرونا در 2 سال اخیر جهش‌های زیادی داشته، اما بیماری‌زایی ناشی از سویه آفریقایی اومیکرون بالا است که در صورت کمرنگ بودن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به شدت نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جمالیان افزود: سویه آفریقایی کرونا در طبقه‌بندی انواع این ویروس با افزایش قابلیت انتقال، عفونت یا مقاومت در برابر واکسن‌ها قرار گرفته و سازمان بهداشت جهانی در خصوص شیوع گسترده سویه 1.1.529.B این ویروس هشدار جدی داده است.

وی ادامه داد: علایم بالینی خاصی که بر اثر ابتلا به این سویه کرونای آفریقایی  بروز پیدا کند، گزارش نشده است و احتمال دارد در اومیکرون مانند سویه دلتا تعدادی از مبتلایان بدون علامت باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: بیش از 30 جهش در ویروس کرونا مشاهده شده و برای عبور از بحران‌زایی سویه جدید آفریقایی، تنها راه رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

جمالیان تصریح کرد: اکنون خیلی زود است که جامعه علمی اظهارنظری در خصوص این واریانت ارائه بدهد و هنوز اطلاعات جامعی از آثار بیماری‌زایی و مقاومت ویروس کرونا آفریقایی نسبت به واکسن و جزئیات درمانی ارائه نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز