خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

واکسن نزده ها بیشترین کُشته شدگان کرونای آفریقایی/ استقبال سرد کهگیلویه و بویراحمدی ها از تزریق واکسن

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۶۰۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که ویروس جدید کرونا معروف به کرونای آفریقایی ( امیکرون ) با سرعت زیادی در حال انتشار بوده و مُسری‌ترین ویروس در دنیا شناخته شده به طوری که در کمترین زمان ممکن، تنفس در هوای آلوده یا در کنار یک فرد آلوده می‌تواند باعث ابتلا شود.

پرویز یزدان پناه در گفت و گو با ایلنا از یاسوج افزود: دنیا امروز به یک دهکده تبدیل شده و تمامی خطوط زمینی و هوایی برای انتقال انسان ها از هرگوشه ای فعالیت لحظه ای داشته که این موضوع در جابجایی راحت و سریع ویروس کرونا بسیار تاثیرگذار بوده و بسترساز شیوع و انتشار انواع ویروس ها است.

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کشور ایران در دنیا و منطقه خاورمیانه شرایط خاص خود را داشته داشته و ارتباطات زیادی از طریق مرزهای هوایی و زمینی دارد، اظهارداشت: متاسفانه ویروس کرونای آفریقایی در هفته های آینده به احتمال زیاد همانند ویروسی که از " ووهان چین" به سراسر دنیا و کشور ما راه پیدا کرد وارد ایران و سپس به سایر استان ها انتقال می یابد.

یزدان پناه تاکیدکرد که تاکنون ویروس آفریقایی (امیکرون) در ایران مشاهده نشده است، خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات دریافتی، اغلب مبتلایان و فوت شدگان به این ویروس کسانی بوده اند که هیچکدام از واکسن های کرونا را تزریق نکرده اند.

با استقبال سرد واکسن نزده ها در کهگیلویه و بویراحمد مواجه هستیم

وی گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد 90 درصد واجدین شرایط دریافت واکسن اقدام به تزریق واکسن کرده اما متاسفانه هم اکنون با استقبال کم مراجعه کنندگان برای تزریق واکسن کرونا در این استان روبرو هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به برخی از آمارهای مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد، یادآورشد: از کسانی که واکسن های کرونا را تاکنون تزریق نکرده اند مُصرانه می خواهیم تا قبل از ورود ویروس آفریقایی به کشور ، نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

یزدان پناه افزود: کسانی که هیچ واکسنی از کرونا را دریافت نکرده اند بطور حتم در معرض مرگ های قطعی ناشی از ویروس کرونای آفریقایی خواهند بود و ما خواهش می کنیم هرچه زودتر نسبت به تزریق واکسن اقدام تا شاهد آمار مرگ و میر آنان نباشیم.

فوت دو کرونایی دیگر در استان 

وی  از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به هزار و 17 نفر هم خبرداد و خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته دو بیمار مبتلای به کرونا در این استان جان خود را از دست دادند.

وی گفت: هم اکنون 172 بیمار در بیمارستان های استان بستری بوده که 74 نفر مبتلای قطعی و 16 نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد مبتلایان بهبود یافته به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد را 82 هزار و 264 نفر عنوان کرد.

یزدان پناه افزود: از 437 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت که شامل تست های PCR و رپید تست می باشد حدود 24 درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، دنا و کهگیلویه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز