خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب به کشور/کاهش کیفیت هوا در 4 شهر صنعتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۵۹۷

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از سمت شمال غرب خبر داد.

به گزارش ایلنا، کبری رفیعی گفت: برای استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، غرب و جنوب سیستان و بلوچستان بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و گفت: از اواسط روز فردا، چهارشنبه، ۱۰ آذرماه، سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود و ابتدا آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان و اردبیل بارش خواهند داشت و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش‌ها به شکل برف خواهند بود، همچنین در اواخر وقت روز چهارشنبه و پنجشنبه در بیشتر مناطق نیمه غربی کشور و سواحل خزر شاهد بارش باران خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش به تدریج بارش‌های نیمه غربی در روز جمعه خبر داد و گفت: ادامه فعالیت این سامانه به سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی از مرکز، شرق و شمال شرق کشور می‌رسد.

به گفته رفیعی در مناطق صنعتی و پرتردد شهر‌های تهران، کرج، اراک و مشهد انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: از نظر شرایط دمایی امروز و فردا برای استان‌های ساحلی خزر افزایش دما بین شش تا هشت درجه پیش بینی شده است و مجددا این مناطق روز پنجشنبه افزایش دما بین ۱۲ تا ۱۴ درجه را تجربه خواهند کرد، اما روز پنجشنبه مناطقی از شمال غرب، غرب و در روز جمعه دامنه جنوبی البرز، شمال شرق و مرکز کشور نیز کاهش نسبی دما حدود شش تا هشت درجه را خواهند داشت.

رفیعی ضمن هشدار به فعالان دریایی و ماهی‌گیران، عنوان کرد: آب‌های تنگه هرمز امروز، سه شنبه، نهم آذرماه، مواج خواهد بود و از چهارشنبه تا اوایل وقت جمعه دریای خزر مواج خواهد شد، از این رو فعالان دریایی توجه لازم را داشته باشند، چراکه ارتفاع موج‌ها به دو و نیم مترخواهد رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی درمورد آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: امروز در تهران آسمان صاف تا قسمتی ابری و غبارآلود خواهد بود و حداکثر دما ۱۷ و حداقل دما نیز هشت درجه بالای صفر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز