خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان مطرح کرد؛

ارائه خدمات به بیش از ۱۳ هزار معلول شناسایی شده در سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۵۹۴

مدیرکل بهزیستی استان سمنان تعداد کل معلولین تحت حمایت بهزیستی را 13 هزار و ۲۶۵ نفر بیان کرد و افزود: خدمات تخصصی به جامعه هدف تحت حمایت در معاونت توانبخشی با حضور ۴ کارشناس ستادی و ۲۰ کارشناس شهرستانی در حال ارائه می باشد.

به گزارش ایلنا از سمنان، علیرضا ایزدپور گفت: شعار هفته ملی معلولین با توجه به شرایط فعلی جهان و کشور مطرح و امید است با همراهی و همکاری درون و برون سازمانی بتوان به اهداف مطرح شده در این شعار دست یافت.

وی تعداد کل معلولین تحت حمایت بهزیستی را 13 هزار و  ۲۶۵ نفر در قالب جسمی حرکتی 4 هزار و ۷۸۹ نفر، ذهنی 2 هزار و   ۹۲۱نفر، شنوایی یک هزار و ۷۰۳ نفر، بینایی یک هزار و ۶۹۶نفر، اعصاب و روان هزار و ۵۳۲ نفر و صوت و گفتار  ۶۲۴ نفر بیان و یادآور شد: خدمات تخصصی به جامعه هدف تحت حمایت در معاونت توانبخشی توسط دفتر توانمندسازی معلولین، دفتر امور مراکز توانبخشی روزانه وتوانپزشکی و دفتر امور مراکز توانبخشی مراقبتی با حضور ۴ کارشناس ستادی و ۲۰ کارشناس شهرستانی در حال ارائه است.

ایزدپور در تشریح خدمات دفتر توانمندسازی معلولین تصریح کرد: ارائه خدمات به ۵۰ نفر در طرح توانمندسازی معلولان و سالمندان،3 هزار و ۷۵۴ نفر بهره مند از طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) که توسط ۹ موسسه در سطح استان اجرایی شده است، دسترس پذیری و مناسب سازی محیط زندگی و خودرو افراد دارای معلولیت برای ۱۵۶ نفر، صدور پلاک ویژه معلولین ۶ مورد، پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانش آموزی  به ۹۷۰ نفر، پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب تعداد ۶۴۸ نفر، پرداخت حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی تعداد ۳۱۴ پرونده، پرداخت کمک هزینه تشویقی دانشجویی ۳۷ مورد، پرداخت کمک هزینه درمان و توانبخشی مبتلایان به اختلالات متابولیکی  ۲۵ نفر، تشخیص نوع و تعیین شدت معلولیت (کمیسیون های پزشکی) ۹۷۸ پرونده و نظارت بر انجمن های معلولین ۱۰ انجمن را می توان نام برد.

وی دیگر دفتر ارائه دهنده خدمات تخصصی در معاونت توانبخشی بهزیستی استان را دفتر امور مراکز توانبخشی روزانه وتوانپزشکی بیان کرد و افزود: خدمات این دفتر نظارت بر مراکز روزانه توانبخشی معلولین به تعداد ۲۴ مرکز به تفکیک گرمسار ۲، سمنان ۱۰، دامغان  ۴ و شاهرود  ۸ مرکز است.

مدیرکل بهزیستی استان اضافه کرد: نظارت بر ۱۰ مراکز شبانه روزی معلولین و سالمندان به تفکیک ۲ مرکز گرمسار، ۲ مرکز سمنان، ۲ مرکز دامغان، ۳ مرکز شاهرود و یک مرکز مهدیشهر از جمله وظایف سازمان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز