خبرگزاری کار ایران

برداشت ۱۶ هزار تُن وَش از پنبه‌زارهای سبزوار

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۵۶۲

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن وَش پنبه در سال زراعی جاری از کشتزارهای این شهرستان برداشت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر امانیان، معاون سازمان استان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: ۱۶/۵ هزار تن وَش پنبه در سال زراعی جاری، از کشتزار های سبزوار بعنوان قطب تولید این محصول در استان، برداشت شده است. ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار مزرعه در سبزوار، زیر کشت پنبه است که امسال بطور میانگین از هر هکتار، ۳ هزار کیلوگرم وَش پنبه برداشت شد.

وی افزود: مدیریت مزارع، شرایط اقلیمی مناسب، کشت نشایی و استفاده از بذرهای اصلاح شده، شرایط مطلوبی را برای کشت پنبه در دیار سربداران فراهم کرده است. ۳ کارخانه پنبه پاک‌کنی در سبزوار فعال هستند.

امانیان همچنین ادامه داد: وَش پنبه برداشت شده در این ۳ واحد، فرآوری شده و محصول آن به دیگر مناطق کشور، ارسال می شود. عملیات کشت پنبه، همه ساله از نیمه دوم فروردین در سبزوار آغاز شده و کار برداشت محصول آن، در نیمه نخست آبان تا اواخر آذرماه، ادامه می‌یابد. 

وی با اشاره به اینکه پنبه بومی مناطق گرمسیری بوده و مستعد گسترش سطح زیر کشت و توسعه فعالیتها و صنایع مرتبط با آن، در اقلیم نیمه‌ کویری سبزوار است اضافه کرد:

پنبه جزو محصولات راهبردی بخش کشاورزی با کاربرد در صنایع نساجی، روغن خوراکی و خوراک دام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز