خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

افزایش امنیت معابر و پارک‌ها با طراحی صحیح و اختصاص کاربری‌های ویژه

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۵۳۰

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای افزایش امنیت معابر و پارک‌ها از طریق طراحی صحیح و اختصاص برخی کاربری‌ها مانند احداث فروشگاه، اقدام خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید ابراهیم علیزاده درباره بحث ایمنی در شهرها به ویژه شهرهای بزرگ اظهار کرد: مبحث آموزش از باب شناخت و توجه به مسائل ایمنی به ویژه در رابطه با پدافند غیر عامل در فضای کلان شهری از موضوعات بسیار مهم شهر به حساب می آید.

وی با اشاره به اجرای طرح «هم‌سایگی ایمن» توسط سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: این طرح که باهمکاری سازمان آتش‌نشانی مشهد در حال اجراست، فعالیت خوبی در راستای آموزش شهروندان در مباحث ایمنی و اخلاق اجتماعی دارد.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهدمقدس اضافه کرد: رویکرد دوم در بحث ایمنی شهر توجه به کالبد است؛ در این راستا تلاش ما در مدیریت شهری بر این است که با ایجاد بسته‌های تشویقی، فضای ناپایدار شهری را بهبود ببخشیم.

علیزاده افزود: ایجاد بسته‌های تشویقی در کاهش ریزدانگی منازل در حاشیه شهر و همچنین بافت‌های فرسوده شهری مانند محدوده اطراف حرم مطهر موثر واقع خواهد شد.

وی با اشاره به بحث اصلاح شبکه معابر در مشهد، بیان کرد: برای ارتقای سطح ایمنی باید افزایش نفوذ پذیری از طریق توسعه شبکه معابر و اصلاح نظام حرکتی را داشته باشیم؛ در این راستا به دلیل کمبود نقدینگی در بحث ایجاد سلسله مراتب شهری و تعریض معابر و خیابان‌ها عقب هستیم که امیدواریم با تخصیص اعتبارات تا پایان سال این موضوع نیز حل شود.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهدمقدس ادامه داد: همچنین برای افزایش امنیت معابر و پارک‌ها از طریق طراحی صحیح و اختصاص برخی کاربری‌ها مانند احداث فروشگاه، اقدام خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در مباحث ایمنی دو رویکرد آموزش و توجه ویژه به کالبد شهر از موضوعات مهمی است که برای ارتقای فضای ایمنی در کلانشهری همچون مشهد باید در دستورکار قرار گیرد.

طرح «هم‌سایگی ایمن»، کارویژه‌ای با رویکرد همسایه مداری و توجه به مسائل ایمنی ساختمان های بزرگ شهر بوده که به همت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در حال اجرا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز