خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

پروژه‌های جاده‌ای استان اردبیل نیازمند تزریق اعتبارات ملی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۱۵۲

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با تخصیص اعتبارات ملی به پروژه‌های جاده‌ای و مواصلاتی استان، بخش قابل توجهی از مطالبات پیمانکاران تامین و پروژه‌های در دست اجرا تسریع می شود.

محبوب حیدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه تسریع در اجرای پروژه‌های جاده‌ای نیازمند تزریق اعتبارات لازم است، عنوان کرد: یکی از پروژه‌های مهم جاده‌ای استان پروژه اردبیل- مشگین‌شهر است که تکمیل آن باعث ارتقای ایمنی و کاهش خطرات جاده‌ای برای هم استانی‌ها خواهد شد.

وی از فعالیت 45 دستگاه ماشین‌آلات آسفالت‌ریزی و راهسازی در این پروژه خبر داد و گفت: در حال حاضر پیمانکاران 77 میلیارد تومان از این پروژه طلب دارند که با رایزنی‌های انجام شده با استاندار اردبیل و سایر مسئولان استانی مقرر شد قسمتی از مطالبات پیمانکاران از محل اعتبارات ملی تامین شود تا در روند اجرایی پروژه تسریع شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با پروژه کلور- درام نیز بیان کرد: طول این پروژه 55 کیلومتر می‌باشد که 42 کیلومتر از آن در محدوده استان اردبیل و 13 کیلومتر دیگر نیز در محدوده استان زنجان قرار دارد.

حیدری از نیازمندی 350 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل قطعه اول خبر داد و افزود: با تامین این اعتبار بخش قابل توجهی از قطعه یک تکمیل خواهد شد؛ قطعه دوم این پروژه نیز نیازمند 250 میلیارد تومان اعتبار است که در صورت تحقق بودجه های مورد نیاز اجرا و تکمیل این پروژه تسهیل خواهد شد.

وی از تزریق بیش از 100 میلیارد تومان فاینانس بانکی به پروژه کلور- درام از محل ماده 56 در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: برای تکمیل دو قطعه یاد شده جمعا به 845 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که پیگیری‌های لازم در این خصوص از استانداری اردبیل و نماینده مرم خلخال و کوثر در حال انجام است.

این مسئول هدف از اجرای این پروژه را کاهش مسافت استان اردبیل با مرکز کشور بیان کرد و گفت: در صورت تکمیل این پروژه هم استانی‌ها شاهد مسیری بدون گردنه و پیچ‌های خطرناک خواهند بود که دسترسی مردم استان به مرکز کشور و استان‌های همسایه را تسهیل می‌کند.

حیدری با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال 87 آغاز شده، اذعان کرد: از آغاز این پروژه تاکنون 154 دستگاه پل، 9 دستگاه پل خاص و یک تونل با اعتبار 63 میلیارد و 800 میلیون تومان در این مسیر اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه پارس آباد- مشگین شهر نیز اشاره کرد و گفت: این مسیر نیز یکی دیگر از پروژه‌های مهم راهسازی استان است که طول آن 60 کیلومتر بوده و با هدف چهارخطه کردن و کاهش بار ترافیکی و همچنین کاهش خطرات رانندگی از سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده و در حال اجرا است.

وی به مطالبات 90 میلیارد تومانی پیمانکاران این پروژه اشاره کرد و افزود: سعی ما بر آن است تا قسمتی از مطالبات پیمانکاران این پروژه را نیز همچون پروژه‌هایی که پیش‌تر عنوان شد، با حمایت‌های استانداری و نمایندگان مجلس از محل اعتبارات ملی تامین شود.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز