خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان:

فعالیت 14 گروه پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۱۲۵

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: با تایید رسمی مشاهده مواردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب کویری میقان اراک، 14 گروه پایش و مراقبت این بیماری در سطح زیستگاه‌های طبیعی و مرغداری‌های صنعتی و سنتی استان مرکزی فعال شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن شانقی افزود: در راستای مقابله با شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، 28 نفر از دامپزشکان و بازرسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به صورت روزانه وظیفه پایش زیستگاه‌های پرندگان و مرغداری‌های صنعتی و سنتی استان مرکزی را برعهده دارند.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی به تمامی مرغداران استان مرکزی از طریق اتحادیه‌ها و تعاونی‌های مرغداران و جمعیت روستایی توسط دهیاری اطراف تالاب کویری میقان اراک و  پایش روزانه مرغداری‌های تخم‌گذار، مادر و بوقلمون استان از دیگر اقدامات اداره کل دامپزشکی این استان برای مقابله با شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه تاکنون موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در طیور صنعتی و بومی استان مرکزی گزارش نشده است، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 2 میلیون و 700 هزار قطعه طیور تخمگذار، مرغ مادر و بوقلمون علیه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ایمن سازی شده‌اند.

شانقی تصریح کرد: در سال جاری 11 هزار و 220 مورد بازدید و مراقبت فعال و غیرفعال از مرغداری‌های صنعتی، طیور روستایی، مراکز عرضه پرندگان، زیستگاه‌های پرندگان مهاجر و کشتارگاه‌های طیور انجام شده و پایش بیماری به صورت روزانه از این واحدها در حال انجام است.

وی بیان داشت: همچنین در سال جاری 57 مورد بازدید ممیزی در راستای اصلاح ساختار واحدهای تخمگدار برای جوجه‌ریزی در این واحدها، برگزاری 3 جلسه ستاد آنفلوانزای استان و 24 نشست شهرستانی برای آمادگی دستگاه‌ها و هماهنگی‌های لازم برگزار شده‌ است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تأکید کرد: با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان مهاجر به استان مرکزی برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیاز است تولیدکنندگان طیور صنعتی و سنتی استان کنترل تردد رفت و آمد به مرغداری، رعایت اقدامات بهداشتی، انجام ضدعفونی محوطه و اطراف مرغداری‌ها به صورت 2 بار در هفته، ضد عفونی مواد، لوازم و تجهیزات و جلوگیری از ورود پرندگان آزاد پرواز و بومی به داخل واحدهای مرغداری را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز