خبرگزاری کار ایران

چهارهزار و ۵۰۷ جلد کتاب در طرح "پاییزه کتاب" در لرستان بفروش رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۱۰۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: در طرح " پاییزه کتاب " چهارهزار و ۵۰۷ جلد کتاب به ارزش ۳۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان توسط کتابفروشی‌های استان به فروش رسید.

به گزارش ایلنا، احمدحسین فتایی در گفت وگو با رسانه با بیان اینکه  طرح پاییزه کتاب از ۲۹ آبان ماه تا سوم آذرماه در سطح کشور برگزار شد اظهار کرد: در استان لرستان ۱۳ کتاب فروشی عضو طرح بودند که سه کتاب‌فروشی در مرکز استان و ۱۰ کتاب‌فروشی در سایر شهرستان‌های استان فعالیت داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: سقف مجاز خرید برای هر خریدار ۳۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده بود که با توجه به گرانی کاغذ و وضعیت اقتصادی مردم، فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به کتاب فراهم آورد تا بتوانند نیازمندی‌های خود در حوزه کتابخوانی را با قیمت مناسب‌تری تامین کنند.

وی طرح‌های فصلی فروش را باعث تحرک در رکود فعلی بازار کتاب عنوان کرد و بیان داشت: ترغیب علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی و مطالعه برای خرید با قیمت و تخفیف مناسب، رونق بازار نشر و انتشار کتاب، دلگرمی مخاطبان و تزریق نقدینگی و جریان گردش سرمایه در شرایط رکود بازار کتاب و نشر از جمله مزایای این طرح در زمینه حمایت و تقویت بازار نشر و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

۵۰ مجوز انتشارات کتاب در لرستان صادر شد

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز از صدور ۵۰ مجوز و فعال شدن ۲۰ واحد انتشارات کتاب  در استان خبر داد.

رضا نیازی در این باره اظهار کرد: دفاتر و مراکز نشر، در زمان شیوع ویروس کرونا متحمل آسیب فراوانی شدند که دریافت تسهیلات کم‌بهره برای این قشر فرهنگی از جامعه تا حدودی می‌تواند این آسیب‌ها را جبران کند.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه تجمیع صنوف فرهنگی در قالب "گذر فرهنگ و هنر" یک ضرورت است افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به دنبال تجمیع صنوف فرهنگی است اما این مهم به نگاه مدیریتی کلان و عزم جدی در حوزه مدیران شهری و استانی هم نیاز دارد.

وی در ادامه به تعامل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث نظارتی اشاره کرد و گفت: در طول یک دهه گذشته "کتاب‌سازی" خیلی پر رنگ بوده و انتظارات بسیار دانشگاه‌ها از دانشجویان و اساتید موجب شده است بسیاری از تحقیقات صورت گرفته بدون بررسی های لازم در قالب کتاب ارائه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز