خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبرداد؛

سویه جدید کرونا در کاشان ملاحظه نشده است/ عدم دریافت 24 درصد مردم منطقه کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۰۷۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: 24 درصد مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل هنوز واکسن کرونا را دریافت نکرده اند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سید علیرضا مروجی افزود: سویه‌ جدید ویروس کرونا که B.1.1.529 نام دارد با سرعت فراگیری بسیار بالاتر از سویه‌های قبلی از آفریقای جنوبی در حال انتشار است.

وی ضمن اشاره به توانمندی آزمایشگاه تخصصی کرونای دانشگاه برای شناسایی این سویه جدید که رسما به عنوان سویه نگران کننده  اعلام شده است اظهار داشت: خوشبختانه تا این لحظه ویروس فوق در منطقه کاشان مشاهده نشده است.

 مروجی تصریح کرد: برای رسیدن به ایمنی ناشی از واکسن به بیش از یک ماه زمان نیاز است و اگر به دلیل شرایط آرام فعلی واکسن زدن را تا زمان شروع موج جدید به تعویق بیاندازیم، بدن ما زمان کافی برای رسیدن به سطح ایمنی ناشی از واکسن را نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه، با اشاره به اینکه پوشش دز اول واکسن کرونا 76 درصد و نوبت دوم 62  درصد در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل است، ادامه داد: تاکنون 3675 نفر نیز دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

مروجی به بازگشایی مدارس و اهمیت جدی گرفتن نکات پیشگیرانه از سوی مسوولین مدارس، خانواده ها و دانش آموزان در این راستا تاکید کرد و اظهار داشت: تا کنون 472 بازدید از زمان بازگشایی مدارس توسط مراکز بهداشت شهرستان های کاشان و آران و بیدگل از مدارس انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز