خبرگزاری کار ایران

رئیس پالایشگاه نفت سپاهان مطرح کرد؛

بازار داخل از روغن موتور اشباع است/ برای صادرات مشکل داریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۰۲۶

رئیس پالایشگاه نفت سپاهان گفت: چهار شرکت تولید روغن موتور در داخل کشور وجود دارد که بازار را اشباع کرده و باید صادرات داشته باشیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمد حسن وفایی در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: بازار داخل بیش از 180 هزارتن از محصولات این چهار شرکت را نمی‌تواند بپذیرند و مجموعه تولیدات این شرکت ها تمام ایران را پوشش می دهد.

وی ادامه داد: به همین دلیل بخشی از تولید ما برش روغنی نفت است که آن را صادر می کنیم.

وفایی افزود: تحریم ها بسیار اذیت کرده است به ویژه در منطقه؛ با این حال به به کشورهای مختلف از جمله امارات، چین وآفریقا و بخش کمی از اروپا صادرات داریم و بعضا بجای دریافت پول با تهاتر تجهیزات وارد کرده و پالایشگاه را به روز رسانی می کنیم.

رئیس پلایشگاه نفت سپاهان با بیان اینکه برخی از پالایشگاه ها واحد روغن سازی دارند خاطرنشان کرد: یعنی برش روغنی نفت خام را به روغن موتور تبدیل می کنند و پالایشگاه های اصفهان و تهران و آبادان زیرساخت چنین کاری را دارند.

وی یاد آور شد: پالایشگاه اصفهان سال 54 تا 57 توسط آمریکایی ها ساخته شد و از سال 67 واحد روغن سازی به آن اضافه شد. در سال 81 به دلیل بدهی دولت مالکیت آن به صندوق بازنشستگی نفت واگذار شد.

وفایی تصریح کرد: توسعه پالایشگاه در جهت کمیت و کیفیت بوده و مجموعه توانایی های ما سبب شد به بزرگ ترین شرکت تولید کننده روانکار غرب خاورمیانه تبدیل شویم.

وی تاکید کرد: ما جز صنایع پاک هستیم و آلایندگی نداریم و آلانایز های پالایشگاه تحت نظارت مستقیم محیط زیست است و این ادعا را تایید می کند.

رئیس پلایشگاه نفت سپاهان گفت: استانداردهای جهانی را برای تولید روغن رعایت می کنیم که مورد تایید اروپا نیز هست.

در این نشست شرکت نفت سپاهان با همکاری بنیاد شهید استان اصفهان، از مقام خانواده های شهدا تجلیل کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز