خبرگزاری کار ایران

مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور:

استفاده از ماسک برای افراد بالای ۲ سال ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۰۱۷

مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور گفت: همه افراد بالای ۲سال ماسک بزنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حسین محسن زاده از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کرونا هنوز تمام نشده است و نباید تصور کنیم که به وضع عادی بازگشته‌ایم، بلکه هنوز باید مراقبت‌ها حفظ شود و همه افراد بالای ۲سال ماسک بزنند.

محسن‌زاده افزود: با توجه به بازگشایی مدارس و برگزاری کلاس‌های درس حضوری از والدین می‌خواهیم که بیش از پیش از فرزندان خود مراقبت داشته باشند و در مسیر خانه به مدرسه و بالعکس و در زمان حضور در خانه رعایت نکات بهداشتی را یادآوری کنند.

وی گفت: مسئولان و معلمان مدارس هم منع اقداماتی، چون خوردن غذای مشترک و تعارف خوارکی به یکدیگر را یاد آوری و آنها را به استفاده از ماسک، رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی گوش‌زد کنند.

مدیربیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر افزود: در شبانه‌روز گذشته ۱۳کودک مشکوک به کرونا داشتیم که خوشبختانه پاسخ تست همگی آنها منفی بود و هم اکنون هیچ بیمار مبتلا به کرونا در این مرکز درمانی بستری نیست.

محسن‌زاده با بیان این که هم اکنون ۱۳۵بیمار غیرکرونایی در این مرکز درمانی بستری هستند گفت:عمده مشکلات بیماران بستری مسائل ریوی، ایمونولورژی، روماتولوژی، گوارشی و کلیوی هستند.

وی افزود:همه بیماران در بیمارستان اکبر در گروه سنی اطفال پذیرش می‌شوند و با بهترشدن وضع کرونایی مشهد، فرصت خدمت‌رسانی مطلوب و مؤثرتر به کودکان بیمار زائر و مجاور بارگاه منور رضوی در همه گروه‌های تخصصی فراهم است.

رئیس بخش مراقبت‌های ویژه کودکان بیمارستان تخصصی کودکان اکبر مشهد گفت: استادان گروه کودکان بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد تاکید داشتند که مدارس تا اطلاع ثانوی بازگشایی نشود، چون علاوه بر اوج‌گیری مجدد بیماری کرونا، ویروس‌های آنفلوآنزا و سرماخوردگی زمستانی نیز شیوع پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز