خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد:

سویه جدید کرونا پنج برابر بیش از سویه دلتا سرایت پذیری دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۹۸۸

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: سویه جدید کرونا به نام "او میکرون" نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است و سرایت پذیری آن چهار تا پنج برابر بیشتر از سویه دلتاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علیرضا صداقت در گفت وگو با خبرنگاران افزود: جهش صورت گرفته در سویه جدید روی پروتئین "اسپایک" اتفاق افتاده که احتمال کاهش اثربخشی داروهای ضد ویروسی و واکسن ها در پیشگیری از کرونا را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: تنها راه مقابله با سویه جدید همچنان واکسیناسیون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است. 

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: اقدام به موقع ستاد ملی کرونا مبنی بر لغو پروازهای مستقیم از کشورهای آفریقایی لازم بوده و بررسی دقیق و قرنطینه کامل برای افرادی که به این کشورها سفر کرده اند نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

صداقت افزود: سویه دلتا در پنجمین اوجگیری کرونا سهمگین بود و آمار متوفیان، خود گواه این ادعاست و امیدوارم با اتخاذ تدابیر لازم اوجگیری جدیدی را تجربه نکنیم.

وی ادامه داد: اگر چه اطلاعات در مورد سویه او میکرون هنوز کامل نیست اما نبایستی جانب احتیاط را از دست داد و در این شرایط نسبت به بازگشاییها به خصوص بازگشایی مدارس عجله کرد چرا که هنوز واکسنی برای  مقاطع تحصیلی ابتدایی در کشور ارائه نشده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۹۱ درصد فرهنگیان این شهر دز نخست واکسن و ۷۵ درصد دز دوم را دریافت کرده‌اند همچنین ۸۵ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال نیز دز نخست و ۶۰ درصد نیز دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز