خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشنواره باقلوای سنتی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۹۱۸

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین از برگزاری نخستین جشنواره و مسابقه تهیه خلاقانه باقلوای سنتی قزوین در آذرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محسن مددی با اعلام این خبر گفت: این مسابقه و جشنواره با حضور بانوان و آقایان به مناسبت شب یلدا در روزهای ۲۰ تا ۲۵ آذرماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین با بیان اینکه این مسابقه در دانشگاه فنی و حرفه ای بقیه الله قزوین برگزار می شود، اظهار داشت: شرکت شهرک های صنعتی و یکی از آموزشگاه های شکلات و شیرینی پزی، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای قزوین را در برگزاری این رخداد یاری می کنند.

مددی یادآور شد: خلاقیت در شکل باقلوا، بسته بندی خلاقانه، رعایت اصول بهداشتی، طبی و رژیمی از اصول و شاخص های این مسابقه به شمار می رود.

او با بیان اینکه باقلوا از معروف ترین سوغاتی های قزوین به شمار می رود، افزود: ارتقای مهارت تهیه این شیرینی سنتی از اهداف برگزاری این مسابقه و جشنواره به شمار می رود.

مددی اظهار داشت: شرکت کنندگان می‌توانند محصولات خود را در نمایشگاه سوغات و صنایع دستی که در این ایام در قزوین برگزار می شود به نمایش بگذارند.

او همچنین گفت: به نفرات برگزیده این مسابقات ضمن اهدای جوایز، گواهی حضور در مسابقات ارایه خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: علاقه مندان جهت شرکت در این مسابقه و جشنواره می توانند تا پیش از ۱۸ آذر ماه جاری از طریق تماس با مرکز شماره ۱۰ فنی و حرفه ای خواهران قزوین اقدام کنند.

باقلوا از معروف ترین شیرینی های سنتی قزوین به شمار می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز