خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار اردبیل تاکید کرد:

ضرورت حمایت از خوشه‌های کسب‌و‌کار با هدف رونق تولید و افزایش صادرات

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۷۲۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل بر ضرورت حمایت از خوشه‌های کسب‌و‌کار با هدف رونق تولید و افزایش صادرات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  یاسر عبدالهی بعد‌از‌ظهر امروز در جلسه کمیته راهبری توسعه خوشه‌های کسب و کار استان که در شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل برگزار شد با اشاره به جهش قابل توجه صادرات از استان عنوان کرد: این جهش هم از نظر ارزش کالاها و هم از نظر حجم صادرات مطلوب ارزیابی می‌شود و نکته قابل توجه این است که عمده کالاهای صادراتی شامل تولیدات داخل استان است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 80 درصد از کالاهای صادراتی در داخل استان تولید می‌شود افزود: نباید از نقش مهم خوشه‌های کسب و کار در استان غافل باشیم چرا که توسعه صادرات بدون مشارکت این خوشه‌ها میسر نمی‌شود چرا که تامین مواد اولیه و افزایش تولید و گسترش بازار فروش جزو کارکردهای مهم این خوشه‌ها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به وسعت بالای مرزهای مشترک استان با جمهوری آذربایجان، اذعان کرد: توسعه مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه خصوصا کشور جمهوری آذربایجان در راستای رشد اقتصادی، ارزآوری و رونق واحدهای تولیدی در اولویت برنامه‌های استانداری قرار دارد.

محمد اهلی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز در این جلسه با تشریح آخرین وضعیت خوشه‌های صنعتی استان اظهار داشت: با توجه به اینکه خوشه‌های صنعتی با هدف تقویت ارتباط، شبکه‌سازی و همکاری اعضای خوشه با یکدیگر فعالیت می‌کنند، لذا نقش حساس و کلیدی در ارتقای بازار فروش و رونق تولیدات داخلی خواهند داشت.

وی از فعالیت سه خوشه صنعتی فرش، پلاستیک و لبنیات در سطح استان خبر داد و گفت: در تلاشیم تا با ایجاد ظرفیت‌های لازم 12 خوشه صنعتی دیگر را به خوشه‌های فعال اضافه کنیم که در حال حاضر مطالعات امکان‌سنجی بر روی این خوشه‌ها در حال انجام است.

اهلی در خصوص حمایت‌های انجام شده از خوشه‌های کسب و کار نیز بیان کرد: اجرای دوره‌های آموزشی ویژه شاغلین واحدهای تولیدی، برگزاری تورهای صنعتی داخلی و خارجی و همچنین حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی جزو حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی از خوشه‌های کسب و کار در سطح استان می باشد.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز