خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس کل دادگستری استان؛

اعضاء هیات منصفه دادگاه مطبوعات ایلام معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۶۹۱

با حضور رئیس کل دادگستری استان ایلام اعضاء هیات منصفه دادگاه مطبوعات و جرائم سیاسی ایلام معرفی شدند.

به گزارش ایلنا از ایلام، علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: اعضای هیئت منصفه نماینده افکار عمومی و نماینده اقشار مختلف جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه قانون و قانونگذار نگاه ویژه‌ای به مطبوعات و رسانه ها دارند، اظهار داشت: مطبوعات و رسانه ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و نقش بی بدیلی در اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی دارند.

وی با بیان اینکه در اصل ۴۲ قانون اساسی صراحتاً به آزادی مطبوعات اشاره و تأکید شده است، افزود: در سنوات اخیر نقش رسانه ها در حوزه های مختلف بویژه شناسایی و معرفی مفسدان و مخلان اقتصادی بسیار پررنگ و مؤثر بوده است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام تصریح کرد: هیئت منصفه دادگاه مطبوعات و جرائم سیاسی؛ همکاران مجموعه های قضایی هستند و بعنوان نماینده افکار و وجدان عمومی، نقش نظارتی و مؤثری در صدور آراء پرونده های مطبوعاتی و سیاسی دارند.

در این آیین اعضاء هیئت منصفه دادگاه مطبوعات و جرائم سیاسی استان ایلام که برای مدت دو سال، انتخاب و معرفی شدند، احکام خود را از رئیس کل دادگستری استان ایلام دریافت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز