خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی استان خبرداد؛

کاهش 42 درصدی بارش‌های کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۵۶۲

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از کاهش 42 درصدی بارش های استان در سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، فیروز دولتشاهی، با اشاره به وضعیت بارندگی‌های سال زراعی جاری در استان، گفت: میانگین بارش‌های سال زراعی جاری کرمانشاه 53.9 میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته با 92.7 میلی‌متر بارش کاهش 42 درصدی و نسبت به بلندمدت با 90.3 میلی‌متر حدود 40 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در همین مدت در شهر کرمانشاه نیز 47 میلی‌متر بارندگی داشتیم که نسبت به سال قبل 57 درصد و نسبت به بلندمدت 42 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه بیشترین بارش در این مدت را نیز مربوط به ثلاث باباجانی به میزان 108 میلی‌متر اعلام کرد و یادآور شد: بارش این شهرستان نسبت به سال قبل 9 درصد کمتر شده، اما از میانگین بلندمدت یازده درصد بیشتر است.

دولتشاهی با بیان اینکه کمترین بارش نیز به میزان 24 میلی‌متر مربوط به حمیل بوده، افزود: بارندگی حمیل نیز نسبت به سال قبل 61 درصد و نسبت به بلندمدت 72 درصد کمتر شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که بارش‌های فصل زمستان به احتمال زیاد بهتر از پاییز خواهد بود، گفت: امیدواریم در فصل زمستان بارش‌ها به میانگین نرمال نزدیک شود، اما به هر حال کاهش بارندگی که داشتیم را جبران نخواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز