خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خبر داد؛

ممنوعیت احداث اتاقک آسانسور در خرپشته ساختمان های قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۲۷۵

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: احداث اتاقک آسانسور در خرپشته ساختمان‌ها به خصوص در بافت‌های قدیمی و تاریخی قزوین ممنوع است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فرخزاد در جلسه شورای فنی استان قزوین، تاکید کرد: در راستای اعمال ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، متاسفانه در بیشتر مناطق شهر قزوین انجام تخلفات ساختمانی به صورت احداث طبقه مازاد با کاربری اتاقک آسانسور و افزایش غیرمجاز ارتفاع ساختمان را شاهد هستیم که در حال گسترش است.

معاون عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: با توجه به آسیب رساندن این مساله به سیما و منظر شهری و همچنین تضییع حقوق عمومی و ایجاد مزاحمت برای همسایگان، احداث آن ممنوع شده است.

به گفته فرخزاد، برای رفع این معضل و دسترسی به پشت بام ساختمان می توان با بهره گیری از تجهیزات مناسب از جمله آسانسورهای هیدرولیکی به منظور جلوگیری از انجام تخلفات ساختمانی اقدام کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین یادآور شد: اقدامات لازم برای جلوگیری از چنین ساخت و سازهایی باید در قزوین و سایر شهرها از سوی دستگاه های متولی از جمله شهرداری، راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان صورت گیرد.

در ادامه این نشست پروژه مرمت و استحکام بخشی مقصوره خمار کاشی مسجد جامع قزوین و استفاده از سامانه الکترونیکی قطع اتوماتیک گاز در ساختمان های خاص و عمومی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز