خبرگزاری کار ایران

رئیس نظارت بر امور حیات وحش استان به ایلنا خبرداد:

تهدید جان کودکان و سالمندان با ورود گرگ های گرسنه به زنجان/ شهروندان گرگ را با سگ اشتباه نگیرند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۱۶۰

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در مورد راهکارهای جلوگیری از ورود گرگ‌ها به داخل شهرهای استان زنجان گفت: مدیریت پسماندهای خانگی، تنها راه مقابله با ورود گرگ‌ها به داخل شهرها است.

به گزارش ایلنا از زنجان، چند سالی است که گرگ ها سر از زندگی شهروندان زنجان درآورده اند، جسته گریخته شب ها و گاها روزها نیز به چشم شهروندان زنجانی دیده می شوند.

درا ین باره با توجه به اهمیت حفظ حیات وحش و بقیه ماجرا های متعاقب این قضیه که جای حرف بسیار است.

پرویز رستمی، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، در این باره به خبرنگار ایلنا در زنجان، گفت: ورود گرگ ها در فصول سرد به داخل شهرها برای یافتن غذا محتمل است.

رستمی، با بیان اینکه هیچ تدبیری نمی‌توان برای جلوگیری از ورود گرگ به داخل شهرها کرد، افزود: چاره این کار فقط مدیریت پسماندهای خانگی است.

وی، یاد آورشد: شهروندان باید پسماندهای خود را مدیریت و کنترل کنند در صورتی که گرگ ها در داخل زباله ها غذا پیدا نکند، نمی‌تواند وارد شهر شود.

رستمی ادامه داد:  شهروندان باید پسماندهای خود کنترل کنند و گرگ را نیز با سگ اشتباه نگیرند که دلسوزانه به آن‌ها غذا دهند چرا که این کار، گرگ‌ها را برای ورود به داخل شهر، تشویق می‌کند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان تاکید کرد: تنها دلیل ورود گرگ و سایر حیوانات وحشی به داخل شهرها برای یافتن غذا است.

رستمی با بیان اینکه گرگ، حیوان وحشی است، تاکید کرد: هر اندازه هم که ما توصیه کنیم، گرگ در ید اختیار هیچکس نیست.

وی افزود: گرگ اگر هار باشد چه بسا به داخل روستاها و شهرها می‌رود و به حیوان، انسان و حتی وسیله نقلیه نیز حمله می‌کند و خطر دارد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، تصریح کرد: با توجه به خطر ورود گرگ و حیوانات وحشی بعد از بارش برف و سرمای هوا به داخل شهرها و به‌ویژه شهرک‌های اقماری به شهروندان به‌ویژه کودکان و سالمندان توصیه می‌شود مراقبت کرده و تنها به بیرون نروند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز